سعید قربانی معمار سرمایه‌گذاری فرهنگی با کلکسیونی از نقاشی‌های اکسپرسیونیستی

در دنیای امروز، جایی که سرمایه‌گذاری معمولاً در قالب عدد و نمودار تعریف می‌شود، چهره‌هایی هستند که فراتر از مرزهای مادی می‌اندیشند و نگاهشان را به‌سوی ارزش‌های ماندگارتر معطوف می‌کنند. سعید قربانی، زاده ۲۴ آبان ۱۳۶۲ در مشهد، یکی از آن افراد نادر است که تجارت را با هنر و فرهنگ پیوند داده و در قامت یک کلکسیونر تأثیرگذار، به پرورش و نگهداری آثار برجسته هنر مدرن پرداخته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سکایی نیوز   –در دنیای امروز، جایی که سرمایه‌گذاری معمولاً در قالب عدد و نمودار تعریف می‌شود، چهره‌هایی هستند که فراتر از مرزهای مادی می‌اندیشند و نگاهشان را به‌سوی ارزش‌های ماندگارتر معطوف می‌کنند. سعید قربانی، زاده ۲۴ آبان ۱۳۶۲ در مشهد، یکی از آن افراد نادر است که تجارت را با هنر و فرهنگ پیوند داده و در قامت یک کلکسیونر تأثیرگذار، به پرورش و نگهداری آثار برجسته هنر مدرن پرداخته است.

تصویر قربانی

از تجارت تخصصی تا چشم‌انداز هنری

قربانی با مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی و بیش از ۲۰ سال فعالیت مستمر در حوزه خرید و فروش خودروهای تخصصی، املاک و مستغلات، به‌عنوان مدیرعامل هلدینگ سپاس در امارات متحده عربی و ترکیه شناخته می‌شود. اما وجه متفاوت زندگی او نه در دفتر کار، بلکه در سکوت گالری شخصی‌اش در دبی آشکار می‌شود؛ جایی که بیش از ۱۱۰ تابلوی نقاشی در ابعاد بزرگ، با سبکی قدرتمند و پرشور، به نمایش درآمده‌اند.

نقاشی۱

مجموعه‌ای که از جنس شور و درک هنری است

کلکسیون نقاشی سعید قربانی، صرفاً مجموعه‌ای از آثار برای نگهداری نیست، بلکه روایتی بصری از جست‌وجوی درونی، بیان بی‌واسطه و طغیان احساسات انسانی است. این آثار، اغلب در سبک اکسپرسیونیسم انتزاعی خلق شده‌اند؛ سبکی که در آن، فرم‌های ذهنی و رنگ‌های پرقدرت جایگزین بازنمایی واقع‌گرایانه جهان می‌شوند.
او در جمع‌آوری این مجموعه، به سراغ هنرمندانی رفته که نگاهشان عمیق، زبانشان شخصی و آثارشان واجد روح‌اند. یکی از برجسته‌ترین این هنرمندان، فریدالله ادیب‌آیین است که با زبان رنگ و موسیقی، مفاهیم فلسفی، معنوی و تاریخی را به تصویر می‌کشد.

نقاشی ۲

کلکسیون به‌مثابه یک پیام فرهنگی

آنچه کلکسیون سعید قربانی را متمایز می‌کند، نیت پنهان در پس گردآوری آن است. او این آثار را نه برای نمایش قدرت مالی، بلکه برای ایجاد گفتمانی بصری میان مخاطب و هنرمند نگهداری می‌کند. تابلوهای او فقط دیوارها را تزئین نمی‌کنند، بلکه فضا را می‌سازند؛ فضایی برای تأمل، تجربه و ارتباط.

نقاشی ۳

چشم‌انداز آینده: گالری عمومی یا موزه خصوصی؟

با گسترش دامنه آثار در اختیار او، زمزمه‌هایی از راه‌اندازی یک موزه خصوصی یا گالری عمومی در دبی به گوش می‌رسد. اقدامی که می‌تواند این کلکسیون را از حالت خصوصی خارج کرده و آن را به میراثی فرهنگی برای منطقه تبدیل کند.

نقاشی ۴

سخن پایانی

سعید قربانی نمونه‌ای درخشان از پیوند میان ثروت و فرهنگ، تخصص و ذوق، و تجارت و زیبایی‌شناسی است. کلکسیون نقاشی او در دبی، نه‌فقط مجموعه‌ای از رنگ و بوم، بلکه گواهی‌ست بر این‌که هنر هنوز می‌تواند مأمن روح باشد، حتی در دل بزرگ‌ترین بازارهای مالی جهان.