به نقل از دیار عیار/

حبیب الله دهمرده باز هم فرصت سوزی کرد /رئیس سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری از کانون‌های بحرانی ریزگردهای سیستان بازدید نکرد

روز گذشته رئیس سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور به دعوت دهمرده نماینده سیستان، به منطقه سیستان سفر کرد، اما به جای بازدید از کانون های بحرانی ریزگرد ها و انعکاس اوج بحران گرد و غبار، از طرح چاه ژرف، نهال کاری اطراف قلعه رستم، مجتمع دانشگاه زابل و روستای محمد شاه کرم بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز _ افزایش میزان غلظت ذرات و گرد و غبار و گستردگی بازه زمانی توفان ریزگردها، وضعیت اسفناک آخرالزمانی را در سیستان به وجود آورده، به طوری که در برخی مناطق مردم در حال دفن شدن زیر طوفان شن هستند و هیچ کاری برایشان انجام نشده است، سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری متولی کنترل فرسایش بادی است و از طرفی فرسایش بادی و بیابان زایی در سیستان بیداد می کند.

 

بازدید رئیس سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری از چاه ژرف و نهال کاری اطراف گودال آب نزدیک قلعه رستم چه مشکلی را از سیستان حل می کند؟

 

پس تجمع اخیر مردم سیستان می‌توانیم بیشترین و اثرگذار ترین مطالبه را از دولت کنیم، بنابراین باید حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری، را جهت اخذ تصمیم عاجلی برای تثبیت شن های روان در محل کانون گرد و غبار در اراضی ملی، تالاب هامون و اراضی کشاورزی مغتنم شمرد و یا حداقل برای انعکاس عمق بحران گرد و غبار سیستان شرایطی را محیا کرد که معاون وزیر پس از بازدید از نقاط بحرانی، در خصوص عمق فاجعه سیستان مصاحبه ای انجام دهد که حداقل مورد توجه رئیس جمهور قرار گیرد.

 

عدم حضور رسانه های محلی، استانی و حتی صدا و سیما در جریان بازدید رئیس سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور از برخی مناطق سیستان جای تامل دارد، استانداری سیستان و بلوچستان بایستی با برنامه ریزی درست، از حضور مقامات کشوری به نحو احسن بهره برداری کند.

 

با توجه به پایان دوره نمایندگی مجلس یازدهم علی رغم تشدید بحران در سیستان دولتمردان در منطقه حضور نیافته اند و این مسئله می‌تواند خالی شدن سیستان از سکنه را تسریع کند.

 

حبیب الله دهمرده چندی قبل نیز در جریان نشست کمیسیون کشاورزی، آب منابع‌طبیعی و محیط زیست مجلس با حضور معاونین و کارشناسان وزارتخانه ‌های نیرو و خارجه با محوریت حقابه هیرمند، با بیان مسائلی مانند چاه ژرف و انتقال آب از دریای عمان، موضوع اصلی نشست تخصصی حقابه را منحرف کرد.

 

بسیاری از کارشناسان معتقدند که نمایندگان سیستان در زمینه تعریف مسئله هیرمند و ابعاد مختلف این مسئله مانند اهمیت آورد رودخانه هیرمند در زمینه کاهش بحران گرد و غبار برای مقامات کشور موفق نبودند، از طرفی تعریف پروژه هایی مانند چاه ژرف و … باعث شده که پرونده حقابه هیرمند از اولویت دولت خارج شود.

 

انتهای خبر/