سامسونگ، اپل یا شیائومی؟ آخرین برنده رقابت بازار گوشی‌های هوشمند کیست؟

پس از کنار رفتن هواوی از حوزه رقابت در دنیای گوشی‌های هوشمند، سامسونگ، اپل و شیائومی، مدت‌هاست که جایگاه‌های برتر در بازار گوشی‌های هوشمند را دست به دست می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز – جدیدترین آمار وبسایت Canalyst اما به ما نشان می‌دهد که طی سه ماهه گذشته اپل با افتی قابل توجه روبرو شده و سامسونگ اگرچه یک درصد از سهم بازار خود را از دست داده ولی همچنان بزرگترین تولیدکننده گوشی هوشمند دنیاست. با بررسی آمار برترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند طی سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ همراه ما باشید.

گوشی های هوشمند یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین دستگاه های الکترونیکی در دنیای امروز هستند. با توجه به رشد فناوری و نیازهای کاربران، برندهای مختلف سعی دارند تا با عرضه محصولات جدید و بهبود کیفیت خود، جایگاه خود را در بازار جهانی تثبیت و گسترش دهند. در این مطلب به بررسی آمار فروش دنیای گوشی های هوشمند در سه ماهه اخیر (آوریل تا ژوئن ۲۰۲۳) بر اساس داده‌های فروش سه برند برتر دنیا و مقایسه آن با دوره های مشابه اخیر خواهیم پرداخت.

با توجه به گزارش شرکت Canalys که توسط GSMArena مطرح شده، بازار گوشی‌های هوشمند جهانی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل ۱۱ درصد کاهش یافته است. این کاهش به علت شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر تقاضای مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است.

با این حال، بازار گوشی‌های هوشمند نشانه‌هایی از بازگشت به روند رشد دارد. براساس گزارش Canalys، در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳، حدود ۲۸۵ میلیون گوشی هوشمند در سراسر جهان فروخته شده است. این عدد نسبت به سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، ۱۲ درصد و نسبت به سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲، ۲۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

Smartphones-2023Q3-1.jpg

برندهای برتر بازار گوشی‌های هوشمند جهانی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ عبارتند از:

Samsung با ۱۹ درصد سهم بازار و ۵۴٫۷ میلیون دستگاه فروخته شده. این برند نسبت به سال قبل ۱۵ درصد رشد داشته است.

Apple با ۱۴ درصد سهم بازار و ۴۰٫۴ میلیون دستگاه فروخته شده. این برند نسبت به سال قبل ۲۵ درصد رشد داشته است.

Xiaomi با ۱۴ درصد سهم بازار و ۳۹٫۸ میلیون دستگاه فروخته شده. این برند نسبت به سال قبل ۸۳ درصد رشد داشته است.

Oppo با ۱۰ درصد سهم بازار و ۲۸٫۸ میلیون دستگاه فروخته شده. این برند نسبت به سال قبل ۲۸ درصد رشد داشته است.

Vivo با ۹ درصد سهم بازار و ۲۶٫۵ میلیون دستگاه فروخته شده. این برند نسبت به سال قبل ۲۷ درصد رشد داشته است.

 

نام شرکت سهم بازار سه ماهه دوم ۲۰۲۲ سهم بازار سه ماهه اول ۲۰۲۳ سهم بازار سه ماهه دوم ۲۰۲۳
سامسونگ ۲۱% ۲۲% ۲۱%
اپل ۱۷% ۲۱% ۱۷%
شیائومی ۱۴% ۱۱% ۱۳%
اوپو ۱۰% ۱۰% ۱۰%
ویوو ۹% ۸% ۸%
دیگر ۲۹% ۲۸% ۳۱%

 

همچنین براساس گزارش شرکت Counterpoint Research، برندهایی که در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ بیشترین رشد را در بازار گوشی‌های هوشمند جهانی داشته‌اند عبارتند از:

Realme با ۶۵ درصد رشد سالانه و فروش ۱۱٫۴ میلیون دستگاه

OnePlus با ۶۱ درصد رشد سالانه و فروش ۴٫۶ میلیون دستگاه

Motorola با ۵۷ درصد رشد سالانه و فروش ۹٫۵ میلیون دستگاه

آنطور که گزارش شده، بازار گوشی‌های هوشمند جهانی در سال ۲۰۲۳ همچنان از تاثیرات منفی دوره سه ساله گسترش ویروس کرونا رنج می‌برد، اما امیدواری برای بهبود این شرایط هر روز پررنگ‌تر شده و برندهای مختلف با استفاده از استراتژی‌های متفاوت برای جذب مصرف‌کنندگان تلاش می‌کنند. برخی از این استراتژی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– ارائه گوشی‌های هوشمند با قابلیت پشتیبانی از شبکه ۵G. براساس گزارش Canalys، حدود ۳۷ درصد از گوشی‌های هوشمند فروخته شده در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ قابلیت پشتیبانی از شبکه ۵G را دارند.

– ارائه گوشی‌های تاشو. براساس گزارش Counterpoint Research، حدود ۱٫۸ میلیون دستگاه گوشی هوشمند تاشو در سال ۲۰۲۳ فروخته شده است. Samsung با ۸۸ درصد سهم بازار، برند پرفروش ترین گوشی هوشمند تاشو است.

– ارائه گوشی‌های هوشمند با قابلیت نورپردازی LED. براساس گزارش Counterpoint Research، حدود ۲٫۷ میلیون دستگاه گوشی هوشمند با قابلیت نورپردازی LED در سال ۲۰۲۳ فروخته شده است. Xiaomi با ۴۰ درصد سهم بازار، برند پرفروش ترین گوشی هوشمند با قابلیت نورپردازی LED است.

انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی روند رشد ادامه پیدا کرده و به سطوح مربوط به پیش از سال ۲۰۱۹ نزدیک‌تر شویم.

انتهای پیام/