بهترین بازی‌ها برای لپ تاپ‌های ضعیف

اگر شما هم یک گیمر هستید که طی سال‌های گذشته به دلیل شرایط نامناسب بازار توان ارتقا سیستم گیمینگ یا لپ‌تاپ قدیمی خود را نداشته‌اید، در این مطلب با ما همراه باشید تا گلچینی از بازی‌های قدیمی و خاطره‌انگیز که تجربه مجدد آن‌ها ارزشمند است را در کنار چند عنوان جدید معرفی کنیم. لیست بازی برای لپ تاپ ضعیف شهر سخت‌افزار همواره به روز خواهد شد تا بازی‌های جدید و جذاب‌تری را به آن اضافه کنیم.

انجام بازی‌های رایانه‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای پرکردن اوقات فراغت به شمار آمده و به شما اجازه می‌دهد که در نقش یک شخصیت مجازی به دنیای دیگر سفر کنید. گرچه لپ‌تاپ‌های امروز بسیار قدرتمندتر شده و حتی می‌توانند مانند یک کامپیوتر دسکتاپ عملکردی خیره‌کننده از خود به نمایش بگذارند، اما ممکن است به دلایل مختلفی همچون وضعیت فعلی قیمت‌ها در بازار، همه ما به دنبال خرید چنین دستگاهی نباشیم و صرفاً بخواهیم یک بازی برای لپ تاپ ضعیف خودمان پیدا کنیم.

بهترین بازی ها برای لپ تاپ های ضعیف

در همین راستا، مجموعه‌ای از چند بازی گرافیک پایین برای لپ تاپ را گردآوری کرده که ضمن زنده کردن خاطرات قدیمی، در پر کردن اوقات فراغت به ما کمک می‌کنند. در ادامه مطلب لیستی از چند بازی کم حجم برای لپ تاپ ضعیف ارائه شده است.

دقت داشته باشید که سیستم مورد نیاز اعلام شده برای بازی‌های معرفی شده در این مطلب حداقل سخت‌افزار مورد نیاز بوده و در صورتی که لپ‌تاپ شما از سخت‌افزار قدرتمندتر یا سیستم‌عامل به‌روزتری بهره می‌برد، هیچ مشکلی در اجرا بازی حتی با بالاترین تنظیمات گرافیکی نخواهید داشت.

در همین رابطه بخوانید:

اولین اطلاعات از هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ؛ با Samsung Glasses سال آینده میلادی از راه می‌رسد


دانلود بازی برای لپ تاپ ضعیف

بازی ماینکرفت (Minecraft)

فهرست بهترین بازی ها برای لپ تاپ های ضعیف را با یکی از شناخته شده‌ترین عناوین دنیای گیم یعنی ماینکرفت (Minecraft) شروع می‌کنیم. این بازی سه‌بعدی که توسط استودیوی Mojang به دنیا معرفی شد، به دلیل ظاهر ساده اما سیستم پیچیده ساخت و ساز توانست به سرعت محبوب شده و حتی افراد بزرگ‌سال را هم به سمت خودش جذب کند.

نکته جالب آن است که علی‌رغم دنیای وسیع بازی ماینکرفت و اپدیت‌های متعدد، همچنان برای اجرا بدون مشکل آن به سیستم قدرتمندی نیاز نخواهید داشت، تاجایی که در زمان جستجوی عبارت دانلود بازی برای لپ تاپ ضعیف در فضای مجازی، تقریباً تمام پلتفرم‌ها ماینکرفت را به شما پیشنهاد می‌کنند. علاوه بر این، ماینکرفت یک بازی کم حجم برای لپ تاپ ضعیف نیز محسوب شده و فضای زیادی بر روی سیستم شما اشغال نمی‌کند.

بازی ماینکرافت برای لپ تاپ ضعیف

در صورتی که به دنبال بازی ماینکرافت برای لپ تاپ ضعیف هستید، تنها کافیست نام این بازی را در گوگل سرچ کرده و از انبوه وب‌سایت‌های ارائه دهنده این عنوان یکی را انتخاب کنید.

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی:

  • سیستم عامل: Windows 7 64-bit
  • پردازنده: Intel Core i3 3210 یا AMD A8 7600 APU
  • رم: ۴ گیگابایت
  • کارت گرافیک: Intel HD Graphics 4000 یا AMD Radeon R5 یا GeForce 400 Series
  • حافظه ذخیره‌سازی: کم‌تر از ۱ گیگابایت

ماشین بازی برای لپ تاپ ضعیف

بازی Far Cry 3

در ادامه لیست بازی برای لپ تاپ ضعیف به سراغ یکی از عناوین شوتر اول شخص معروف و بسیار خاطره‌انگیز یعنی بازی Far Cry 3 رفته‌ایم که تقریباً همه ما با دنیای سرسبز و رنگارنگ اما خشن آن آشنایی داریم.

این بازی که در سال ۲۰۱۲ منتشر شده، به دلایل مختلفی همچون ایده‌های نوآورانه، جهان‌باز بودن، اکشن جذاب و خط داستانی نفس‌گیر توانست به شهرت برسد. در این بازی مجموعه‌ای کامل از اسلحه‌های مختلف برای از بین بردن دشمنان در اختیار شما قرار گرفته و راه برای استفاده از روش‌های گوناگون برای انجام این کار کاملاً باز است.

بازی کم حجم برای لپ تاپ ضعیف

اگر به دنبال یک بازی شوتر اول شخص یا به عبارت دیگر بازی تفنگی برای لپ تاپ ضعیف خودتان هستید، حتماً پیشنهاد می‌کنیم که تجربه داستان و اکشن Far Cry 3 را از دست ندهید.

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی:

  • سیستم عامل: Windows XP یا  Windows Vista
  • پردازنده: Intel Core 2 Duo E6700 یا AMD Athlon64 X2 6000+
  • رم: ۴ گیگابایت
  • کارت گرافیک: AMD HD 2900 یا NVIDIA GeForce 8800
  • حافظه ذخیره‌سازی: ۱۵ گیگابایت

بازی فوتبال برای لپ تاپ ضعیف

بازی همسایه جهنمی

در ادامه به سراغ یکی دیگر از بازی های مناسب لپ تاپ ضعیف رفته‌ایم که در بین گیمرهای قدیمی ایرانی بسیار محبوب است. بازی همسایه جهنمی (Neighbors From Hell) که در دهه ۱۳۸۰ منتشر شد و آن‌قدر مهیج و اعتیاداور بود که می‌تواند ساعت‌ها هر کسی را مشغول کند.

شما در این بازی نقش وودی را برعهده دارید، یک فرد مردم‌آزاد که برای عصبانی کردن همسایه خود از هیچ کاری حتی منفجر کردن او نیز کوتاهی نمی‌کند.

بازی های مناسب لپ تاپ ضعیف

این عنوان دو بعدی به دلیل فضاسازی جذاب و ایده جدید در بازی‌های کامپیوتر سریعاً در بین کاربران ایرانی به شهرت رسید و توانست به بخشی جدایی ناپذیر از خاطرات دوران جوانی ما گیمرهای قدیمی تبدیل شود. اگر به دنبال یک بازی کم حجم برای لپ تاپ ضعیف خودتان هستید، تجربه مجدد Neighbors From Hell را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی:

  • سیستم عامل: Windows XP
  • پردازنده: Intel Pentium II
  • رم: کم‌تر از ۱ گیگابایت
  • کارت گرافیک: Intel HD 4000 یا GeForce GT 330M
  • حافظه ذخیره‌سازی: کم‌تر از ۱ گیگابایت

بازی فوتبال برای لپ تاپ ضعیف

بازی Plants vs Zombies

شاید بازی Plants vs Zombies را بتوان یک عنوان قدیمی مربوط به ۱۰ سال قبل توصیف کرد، اما این مسئله به هیچ عنوان از جذابیت بازی کم نکرده است. یکی از نکات جالب Plants vs Zombies آن است که توسط EA (عاشق پرداخت‌های درون برنامه‌ای) منتشر شده، با این حال خبری از پرداخت درون برنامه‌ای یا آیتم‌های قابل خرید در این بازی نیست.

در این شما نقش یک باغبان ناشناخته را برعهده دارید که برای مقابله با موج‌های مختلف زامبی‌ها که قصد ورود به منزل شما را دارند، از گیاهان گوناگون بهره می‌برید. عوامل مختلفی همچون صداگذاری خوب، گرافیک رنگارنگ و جذاب و میزان سختی مناسب این بازی باعث شد تا به یکی دیگر از عناوین لیست بازی برای لپ تاپ ضعیف تیم شهر سخت‌افزار راه یابد.

بازی ماشین برای لپ تاپ ضعیف

اجرای این بازی گرافیک پایین برای لپ تاپ های جدید و قدیمی دشوار نیست و می‌توانید بدون نگرانی از مبارزه با زامبی‌ها لذت ببرید.

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی:

  • سیستم عامل: Windows XP
  • پردازنده: Intel Pentium II
  • رم: کم‌تر از ۱ گیگابایت
  • کارت گرافیک: ATI Radeon 8500 یا GeForce GT 300 Series
  • حافظه ذخیره‌سازی: کم‌تر از ۱ گیگابایت

بازی کم حجم برای لپ تاپ ضعیف

بازی Stardew Valley

Stardew Valley یک بازی ایندی (یعنی توسط یک نفر ساخته شده است) بسیار دوست داشتنی به شمار می‌آید که داستانی شاعرانه و گیم‌پلی آرام‌بخشی به همراه دارد. این بازی که تماماً با الهام از یک عنوان قدیمی به نام Harves Moon توسعه یافته، به شما اجازه می‌دهد تا اداره یک مزرعه بزرگ را برعهده بگیرد.

گرافیک دو بعدی پیکسلی و بهینه بودن عوامل مختلف باعث شده تا Stardew Valley به راحتی بتواند عنوان یک بازی کم حجم برای لپ تاپ ضعیف را کسب کند. اگر به دنبال یک دنیای جدید قابل کاوش و بسیار آرام‌بخش هستید، این بازی برای لپ تاپ ضعیف شما پیشنهاد می‌شود.

بازی گرافیک پایین برای لپ تاپ

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی:

  • سیستم عامل: Windows XP
  • پردازنده: Intel Pentium II
  • رم: کم‌تر از ۱ گیگابایت
  • کارت گرافیک: کارت گرافیکی که حداقل ۲۵۶ حافظه ویدئویی دارد
  • حافظه ذخیره‌سازی: کم‌تر از ۱ گیگابایت

بازی گرافیک پایین برای لپ تاپ

بازی Age of Empires 2

طرفداران بازی‌های استراتژیک قطعاً با عنوان Age of Empires 2 آشنایی دارید که در سال ۱۹۹۹ منتشر شد و گیم‌پلی جالب و کمی سختی نیز به همراه داشت.

مجموعه Age of Empire را می‌توان بدون شک از بهترین بازی‌های استراتژی تاریخ گیم معرفی کرد که با ترکیب المان‌های مختلف و ارائه تمدن‌های گوناگون به شما اجازه می‌دهد یک رویداد تاریخی را به هر شکل که می‌خواهید بازگو کنید.

در این بازی شما نقش یک فرمانده را برعهده داشته و باید با گسترش اقتصاد و نیروهای نظامی خود بر سایر بازیکنان غلبه کنید. این بازی قدیمی آنقدر محبوب است که پس از سال‌ها نسخه بازسازی شده آن همراه با گرافیک بهینه با عنوان Definitive Edition منتشر شد تا گیمرهایی که از سیستم‌های مدرن بهره می‌برند، باز هم امکان تجربه آن را داشته باشند.

دانلود بازی برای لپ تاپ ضعیف

Age of Empires 2 را می‌توان یکی از بهترین بازی ها برای لپ تاپ های ضعیف توصیف کرد که به پایان رساندن آن ساعت‌ها وقت شما را می‌گیرد.

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی:

  • سیستم عامل: Windows Vista
  • پردازنده: Intel Pentium II
  • رم: ۲ گیگابایت
  • کارت گرافیک: Intel HD 3000
  • حافظه ذخیره‌سازی: کم‌تر از ۱ گیگابایت

بازی برای لپ تاپ های ضعیف

بازی The Elder Scrolls V: Skyrim

The Elder Scrolls V: Skyrim اوایل سال ۲۰۱۱ منتشر شد و به راحتی توانست به لیست بهترین بازی‌های کامپیوتری راه یابد. این عنوان نقش‌آفرینی (RPG) جهان‌باز، که به دلیل باگ‌های فراوان (همراه به به‌روزرسانی‌های متعدد رفع شده‌اند) توانست به یک مرجع کامل از میم‌های اینترنتی تبدیل شود، جوایز بسیاری کسب کرد و در نظر منتقدان نیز خوش درخشید.

در این بازی مجموعه‌ای کامل از انواع شمشیر، خنجر، تیر و کمان و حتی جادوهای مختلف در اختیار گیمر قرار گرفته تا خط داستانی را کامل کرده و دشمنان خود را نابود کند. شما در طول مبارزات مختلف حس واقعی قدرت را خواهید داشت و اضافه شدن کات سین‌های حرکت پایانی که به‌صورت تصادفی رخ می‌دهند نیز به جذابیت هرچه بیشتر این بازی افزوده است.

بهترین بازی ها برای لپ تاپ های ضعیف

نکته جالب آن است که اجرای بدون مشکل این دنیای وسیع و پهناور که جستجوی تمام نقاط آن ده‌ها ساعت زمان لازم دارد، به لپ‌تاپ قدرتمندی نیاز ندارید؛ عبارت دیگر The Elder Scrolls V: Skyrim را می‌توان یکی از بهترین بازی ها برای لپ تاپ های ضعیف توصیف کرد.

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی:

  • سیستم عامل: Windows Vista
  • پردازنده: Intel i5 750 یا AMD Phenom II X4
  • رم: ۸ گیگابایت
  • کارت گرافیک: NVIDIA GTX 470 یا AMD HD 7870
  • حافظه ذخیره‌سازی: ۱۲ گیگابایت

بازی کم حجم برای لپ تاپ ضعیف

بازی Half Life 2

گوردون فریمن تنها یک فیزیکدان ساده بود که به‌تازگی کار خود را در مجموعه Black Mesa شروع کرده و چند اشتباه محاسباتی کوچک باعث شد تا سرنوشتش تغییر کند. هر دو نسخه بازی Half Life را می‌توان عناوین شوتر اول شخص جذابی تعریف کرد که به نوبه خود تغییرات چشم‌گیری در دنیای گیم ایجاد کردند.

دومین نسخه از مجموعه نیمه جان در سال ۲۰۰۴ منتشر شد و به‌راحتی توانست عنوان بهترین بازی سال را در بخش‌های مختلف از جمله گیم‌پلی، صداگذاری، داستان و غیره درو کند.

این بازی شوتر که توسط شرکت Valve (مالک و توسعه‌دهنده پلتفرم استیم) ساخته شده، داستان یک فیزیکدان کارآموز را روایت می‌کند که اکنون باید برای نجات دنیا از دست بیگانگان (موجوداتی به نام Combine) به قهرمان تبدیل شود.

بازی فوتبال برای لپ تاپ ضعیف

در این بازی مجموعه‌ای کامل از اسلحه‌ها شناخته شده در اختیار شما قرار می‌گیرد. با این حال، نوآوری‌هایی مانند اسلحه جاذبه (Gravity Gun) و یک کمان با تیری که در واقع یک تکه فلز گذاخته شده است، باعث شده تا با یک گیم‌پلی تکراری سروکار نداشته باشیم.

در صورتی که قصد تجربه یک بازی شوتر اول شخص با داستانی جذاب را دارید، حتما Half Life 2 را به لیست خود اضافه کنید، چرا که یکی از بهترین عناوین لیست بازی برای لپ تاپ ضعیف به شمار می‌آید. علاوه بر این، نیمه جان ۲ یک بازی کم حجم برای لپ تاپ ضعیف شما محسوب می‌شود، چرا که حجمی کم‌تر از ۱۰ گیگابایت را از فضای هارد یا SSD اشغال می‌کند.

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی:

  • سیستم عامل: Windows Vista  یا Windows 7
  • پردازنده: Intel Pentium III یا AMD Athlon XP 1500+
  • رم: کم‌تر از ۱ گیگابایت
  • کارت گرافیک: NVIDIA GeForce 6100
  • حافظه ذخیره‌سازی: ۷ گیگابایت

بازی ماشین برای لپ تاپ ضعیف

بازی Blur

بازی کامپیوتر Blur که در سال ۲۰۱۰ توسط اکتیویژن بلیزارد منتشر شد، یکی از بازی های سبک ورزشی و مسابقه‌ای به شمار می‌آید که توسط استودیوی Bizarre Creations ساخته شده است.

این بازی که علاوه بر مسابقات رانندگی چندین اِلمان دیگر از جمله سلاح‌های مختلف برای کنار زدن رقبا را هم در اختیار شما قرار می‌دهد، به دلیل گرافیک بصری جذاب و عدم نیاز به سخت‌افزار قدرتمند توانست به یکی از عناوین خاطره‌ساز تبدیل شود. اگر به دنبال یک بازی ماشین برای لپ تاپ ضعیف خود هستید، تجربه بازی Blue را نباید به هیچ عنوان از دست بدهید.

بازی گرافیک پایین برای لپ تاپ

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی:

  • سیستم عامل: Windows XP
  • پردازنده: Intel Pentium IIII 950 یا AMD Athlon II X2 250u
  • رم: کم‌تر از ۱ گیگابایت
  • کارت گرافیک: NVIDIA GeForce 6600 GT یا AMD Radeon X1600
  • حافظه ذخیره‌سازی: ۱۴ گیگابایت

جمع‌بندی

در این مطلب تعدادی بازی گرافیک پایین برای لپ تاپ معرفی کردیم، بازی‌های ارزشمندی که علی‌رغم گذشت سال‌ها از زمان انتشار همچنان تجربه مجدد آن‌ها می‌تواند لذت‌بخش و جذاب باشید. اگر به دنبال بازی‌های خاطره‌انگیز سال‌های قبل هستید یا می‌خواهید چند عنوان کم‌حجم برای لپ‌تاپ ضعیف خود دانلود کنید، حتماً این مطلب را چند وقت یکبار مرور کرده تا از عناوین تازه و جدید اضافه شده نیز با خبر شوید.

سوالات متداول

چه نوع بازی‌هایی برای لپ‌تاپ‌های ضعیف مناسب هستند؟ آیا بازی‌های گرافیک پایین به معنای کیفیت کمتر هستند؟

گرافیک پایین به معنای بد بودن یا کیفیت کم‌تر یک بازی نیست. در لیست بازی‌های معرفی شده در این مطلب عناوینی وجود دارد که علی‌رغم گرافیک بصری نه‌چندان خیره‌کننده، توانسته‌اند سال‌ها به عنوان بازی‌های مورد علاقه ما گیمرهای ایرانی مورد استقبال قرار گیرند.

آیا بازی‌هایی که برای لپ‌تاپ‌های ضعیف منتشر می‌شوند، معمولاً دارای داستان و گیم‌پلی ساده‌تری هستند؟

خیر اصلاً چنین نیست؛ برخی عناوین برجسته دنیای گیم از جمله Undertale یا Minecraft به هیچ عنوان گرافیک بالایی نداشته و صرفاً به دلایلی همچون داستان، گیم‌پلی و المان‌های درون بازی به محبوبیت رسیده‌اند.

آیا وجود گزینه‌های تنظیمات گرافیک در بازی‌ها به کمک افراد با لپ‌تاپ‌های ضعیف می‌آید؟

بله، استفاده از تنظیمات (Options) درون بازی‌ها و کاهش برخی موارد می‌تواند به افراد با لپ‌تاپ‌های ضعیف کمک کرده تا تجربه گیمینگ روان‌تری داشته باشند.

آیا بازی‌های طراحی شده برای دستگاه‌های قدیمی‌تر همچنان ارزش تجربه شدن را دارند؟

قطعاً برخی از عناوین دنیای گیم مانند Cuphead که با تمرکز بر روی گیم‌پلی جذاب و ارائه چالش‌های گوناگون به بازیکنان طراحی شده‌اند، می‌توانند همچنان ارزش تجربه مجدد را داشته باشند.

انتهای پیام/