خبر بد برای گیمرها؛ مایکروسافت سرورهای بازی Forza Horizon را خاموش می‌کند

استودیو سازنده بازی‌های مسابقه‌ای Forza Horizon اعلام کرده که سرورهای آنلاین این بازی در آینده نزدیک برای همیشه خاموش می‌شوند. پس از خاموش شدن سرورها، قابلیت‌های آنلاین این بازی مانند تابلوهای امتیاز برای همیشه از دسترس گیمرها خارج می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز – استودیو Turn 10 در بیانیه ای تایید کرده سرورهای آنلاین ۱ Forza Horizon و Forza Horizon 2 در تاریخ ۳۱ مرداد (۲۲ آگست) امسال برای همیشه خاموش خواهند شد. با خاموش شدن سرورهای دو بازی Forza Horizon و Forza Horizon 2 در تاریخ ۲۲ آگوست (۳۰ مرداد)، ویژگی‌های آنلاین آن‌ها از دسترس خارج می‌شوند. البته هنوز می‌توان از گیم پلی این بازی‌ها به صورت آفلاین لذت برد.

سرنوشت سایر نسخه‌های Forza Horizon چه می‌شود؟

سرنوشت سایر نسخه‌های Forza Horizon چه می‌شود؟

بر اساس اعلام neowin توسعه‌دهندگان دلیل خاموشی سرورها را قدیمی بودن دو بازی اول Forza Horizon و تعداد بازیکنان اندک سرورهای آنلاین آن‌ها می‌داند. باید توجه داشت که از تاریخ اعلام‌شده، امکان خرید دو بازی اول Forza Horizon از فروشگاه‌ها وجود ندارد و تنها افرادی که از قبل بازی‌ها را خریداری کرده باشند می‌توانند آن‌ها را مجدد برای تجربه‌های تک‌نفره و آفلاین دریافت کنند.

تاکنون ۵ بازی از این سری به بازار آمده که پشتیبانی از نسخه‌های جدیدتر همچنان ادامه خواهد داشت. بازی ۵ آخرین و جدیدترین نسخه از این سری محسوب می‌شود که در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شده است. Forza Horizon 5 هم‌اکنون روی‌ PC، ایکس باکس سری X و S و ایکس باکس وان در دسترس قرار دارد.

پیش از این اعلام شده بود که به بازی محبوب و پرطرفدار Forza Horizon 5 فناوری‌های AMD FSR 2.2 و Nvidia DLSS ۲٫۴ هم افزوده می‌شوند و بازی دوست‌داشتنی مایکروسافت به تکنولوژی‌های آپ‌اسکیلینگ مجهز خواهد شد.

انتهای پیام/