nubia Z60 Ultra با طراحی دلربا و دوربین پیشرفته معرفی شد؛ گیمینگ و عکاسی در یک گوشی

برند نویبا ZTE از گوشی پرچم‌دار جدید nubia Z60 Ultra با طراحی و دوربین منحصر به فرد در کنار چیپست Snapdragon 8 gen 3 رونمایی کرد. جالب اینکه هر سه دوربین پشتی گوشی نوبیا Z60 الترا دارای لرزش گیر اپتیکال (OIS) هستند.

طراحی گوشی جدید nubia Z60 Ultra در ادامه همان طراحی مدل‌هایی چون Z50S Pro است، با این حال از جدیدترین سخت افزارهای روز در کنار دوربین پیشرفته، حسگر اثر انگشت زیر صفحه و موتور هوش مصنوعی مجزا برای دوربین سلفی زیر صفحه بهره می‌برد.

معرفی، مشخصات و قیمت گوشی nubia Z60 Ultra

گوشی اندرویدی nubia Z60 Ultra به یک صفحه نمایش ۶٫۸ اینچی AMOLED با بیشینه روشنایی ۱۵۰۰ نیت و نرخ نوسازی تصویر ۱۲۰ هرتز مجهز است. بیشینه نرخ نمونه برداری تاچ این پنل به ۱۲۰۰ هرتز می‌رسد و دارای نور زمینه با فرکانس بسیار بالا ۲۱۶۰ هرتز است که می‌بایست به راحتی چشم‌ها کمک کند.

گوشی اندرویدی nubia Z60 Ultra

این صفحه نمایش بزرگ یک دوربین سلفی زیر صفحه (UDC) دوازده مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۲٫۲۴ میکرومتری و تراکم ۴۰۰ پیکسل را در زیر خود جای داده است. زد تی ایی از یک تراشه هوش مصنوعی ویژه برای بهبود تصویر دوربین UDC استفاده کرده است.

گوشی نوبیا Z60 الترا به چیپست جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام با حافظه رم LPDDR5X و حافظه داخلی UFS 4.0 مجهز است. از آنجایی هم که با یک گوشی با برند nubia روبرو هستیم، این مدل از قابلیت‌های گیمرپسند چون سیستم دفع گرمای پیشرفته با صفحه فلزی ساخته شده از آلیاژهای مورد استفاده در صنایع فضایی و محفظه تبخیر بزرگ با نانو فیبر کربن با رسانش گرمایی بسیار بالا استفاده شده است.

گوشی جدید نوبیا از یک فضای کاری ویژه برای گیمینگ نیز برخوردار است.

گوشی Z60 Ultra نوبیا

دوربین پشتی یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته گ گوشی نوبیا Z60 Ultra است. این گوشی از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با حسگر ۱/۱٫۴۹ اینچی IMX800 سونی با فاصله کانونی ۳۵ میلی متر و لنز با گشودگی f/1.6 برخوردار است که از لرزش گیر اپتیکال هم بهره می‌برد.

برای گرفتن تصاویر عریض یک دوربین الترا واید ۵۰ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۱۸ میلی متر و  لنز f/1.8 در دسترس است که از فوکوس خودکار و لرزش گیر در سه سطح نیز بهره می‌برد. اندازه حسگر دوربین الترا واید ۱/۱٫۵۶ اینچ است و با یک حسگر بزرگ روبرو هستیم.

دوربین سوم یک تله فوتو ۶۴ مگاپیکسلی با حسگر ۱/۲٫۰ اینچی OmniVision OV64B است که از فاصله کانونی ۸۵ میلی متر و لرزش گیر اپتیکال برخوردار است.

ظرفیت باتری گوشی Z60 Ultra نوبیا ۶,۰۰۰ میلی آمپر ساعت است و از شارژ سریع ۸۰ واتی پشتیبانی می‌کند. این گوشی با سیستم عامل اندروید ۱۴ و رابط کاربری MyOS عرضه می‌شود.

گوشی nubia Z60 Ultra در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و خاکستری و در چهار ظرفیت ۸/۲۵۶GB ،۱۲/۲۵۶GB ،۱۲/۵۱۲GB و ۱۶GB/1TB عرضه می‌شود. متأسفانه قیمت گوشی nubia Z60 Ultra هنوز اعلام نشده است.