میراسماعیلی: منتظر تصمیم هیئت رئیسه آسیا هستیم؛ کیش را برای میزبانی معرفی کرده‌ایم

رئیس فدراسیون جودو کشورمان در خصوص میزبانی ایران از جام باشگاه‌های آسیا، گفت: اگر اتفاق خاصی رخ ندهد این مسابقات به ما سپرده خواهد شد و جزیره کیش را به عنوان محل برگزاری معرفی کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز – آرش میراسماعیلی، در خصوص برنامه‌های پیش‌روی فدراسیون جودو، اظهار داشت: مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور را اول و دوم دی‌ماه در استان بوشهر برگزار می‌کنیم که حکم انتخابی تیم ملی را دارد، گرچه اردیبهشت ماه سال آتی پیکارهای بزرگسالان آسیا را در هنگ‌کنگ داریم و باید کار تیم ملی را آغاز کنیم.

وی افزود: طبق هماهنگی انجام شده با فدراسیون پزشکی و در راستای پاکسازی و مبارزه با دوپینگ، در خلال مسابقات قهرمانی کشور از جودوکاران تست دوپینگ گرفته خواهد شد.

رئیس فدراسیون جودو بیان کرد: مسابقات در هفت وزن خواهد بود اما هر استان ۹ سهمیه خواهد داشت تا با تمام توان و همچون قانون جهانی و آسیایی در پیکارهای کشوری حضور یابند.

میراسماعیلی ادامه داد: به سرعت برنامه‌ریزی لیگ را هم انجام خواهیم داد تا بعد از قهرمانی کشور، برگزار شود.

وی در خصوص احتمال بالای میزبانی ایران از رقابت‌های جودو جام باشگاه‌های آسیا، تصریح کرد: منتظر تصمیم نهایی هیئت رئیسه آسیا هستیم و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد میزبان این رویداد مهم خواهیم بود. به همین دلیل لیگ را برگزار می‌کنیم تا باشگاه‌های ما که می‌خواهند در آسیا روی تاتامی بروند، شرایط‌شان مشخص شود.

رئیس فدراسیون جودو، گفت: چون میزبان هستیم، حداقل دو تیم در این رویداد خواهیم داشت. جزیره کیش را به عنوان محل برگزاری معرفی کردیم چون حضور در آن برای سایر کشورها راحت‌تر است و در پایان سال، آب و هوای مناسبی دارد.

وی گفت: تقویم جهانی سال ۲۰۲۴ میلادی اعلام شده و منتظر تقویم آسیا هستیم تا زمان دقیق برگزاری این رویداد مشخص شود.

میراسماعیلی در خصوص اینکه رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا در رشته‌های انفرادی چندان جدی گرفته نمی‌شود و آیا در جودو نیز اینگونه است، گفت: فکر می‌کنم در سال‌های دور، یک یا دو مرتبه این رقابت‌های برگزار شد اما خیلی سال تعطیل بود و اکنون آسیا می خواهد دوباره آن را برگزار کند. با توجه به تجربه‌ای که دارم، فکر می‌کنم کشورهای آسیای میانه مثل ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان که دارای باشگاه‌های قدرتمندی هستند و همچنین کشورهای عربی استقبال خوبی از جام باشگاه‌ها داشته باشند. هرچند می‌دانم شاید ژاپن و کره‌جنوبی در این رویداد حاضر نشوند.

رئیس فدراسیون جودو ادامه داد: هر وقت میزبانی تایید نهایی شود، جلساتی را با مسئولان وزارت ورزش خواهیم داشت تا میزبانی در خور شان کشورمان داشته باشیم.

انتهای پیام/