حدود چهار هزار تن از محصولات باغی و گلخانه‌ای سیستان و بلوچستان صادر شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۴۰۰ هزار تن انواع محصولات باغی، گلخانه‌ای و دارویی در این استان تولید شد که حدود چهار هزار تن آن به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز – سید محمدرضا در گفت و گو با خبرنگار ما، پسته، خرما و محصولات گلخانه‌ای نظیر گوجه و بادمجان را عمده محصولات باغی صادراتی سیستان و بلوچستان در سالجاری عنوان کرد و افزود: هم‌اینک این استان رتبه نخست تولید موز، رتبه نخست تولید میوه‌های گرمسیری و رتبه برتر سطح و عملکرد تولید خرمای کشور را داراست.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی، این استان را یکی از مستعدترین نقاط کشاورزی کشور تبدیل کرده بطوریکه در تمامی فصول سال امکان کشت و تولید انواع محصولات در آن وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان بهترین فرصت برای توسعه بخش کشاورزی است، افزود: این استان به دلیل دسترسی به بازارهای افغانستان و پاکستان و حوزه خلیج فارس فرصت بی‌نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری و فرصت‌های شغلی جدید برای استان و کشور دارد.

وی بیان کرد: باغبانی و تولید میوه‌های منحصر به فرد از دیگر مزیت‌های بارز و توانمندی‌های مهم بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان است بطوریکه خرما، موز، لیموترش، پرتقال، انبه، پاپایا، چیکو، گواوا، انگور، انجیر و پسته مهمترین محصولات باغی استان هست که بسیاری از آنها تنها مختص این منطقه بوده و قابلیت توسعه و صادرات نیز دارد.

حسینی ادامه داد: همچنین رشد و گسترش چشمگیر کشت گلخانه‌ای در سیستان و بلوچستان از دیگر ظرفیت‌های متنوع بخش کشاورزی استان بشمار می‌رود به گونه‌ای که خیار، گوجه فرنگی، گل و گیاه زینتی، توت فرنگی، آناناس و موز از محصولات گلخانه‌ای است که قابلیت تولید و کشت در گلخانه را داشته و چند بار برداشت آنها در سال مزیت مناسبی برای عرضه به بازارهای مصرف کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/