پردازنده و رم گلکسی S25 سریع‌تر از آیفون ۱۶ پرو خواهد بود

گوشی گلکسی S25 سامسونگ احتمالاً به پردازنده و رم سریع‌تر از آیفون ۱۶ پرو مجهز خواهد بود.

گفته می‌شود گوشی پرچمدار گلکسی S25 که قرار است در اوایل سال ۲۰۲۵ عرضه شود، دارای پردازنده و رم سریع‌تر از نسل جدید گوشی آیفون خواهد بود.

تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ و رم LPDDR6 امید کره‌ای‌ها برای سبقت گرفتن S25 از آیفون ۱۶ محسوب می‌شوند. طبق گزارش AjuNews، سامسونگ و اس‌کی هاینیکس در حال افزایش سرعت تولید انبوه رم LPDDR6 برای پیشتازی در صنعت هوش مصنوعی هستند.

استاندارد LPDDR6 افزایش چشمگیری در پهنای باند داده ارائه می‌دهد که برای پردازش سریع‌تر هوش مصنوعی دستگاه لازم است. انتظار می‌رود که شورای مشترک مهندسی دستگاه‌های الکترونیکی (JEDEC) که تعیین‌کننده‌ی استانداردهای بین‌المللی نیمه‌رساناها است، مشخصات LPDDR6 را در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی رسماً اعلام کند.

LPDDR5 در فوریه‌ی ۲۰۱۹ (بهمن و اسفند ۱۳۹۷) معرفی شد و پهنای باند آن ۶٫۴ گیگابیت‌برثانیه بود، در حالی که LPDDR5X پهنای باند ۸٫۵ گیگابیت‌برثانیه دارد. هنوز اطلاعات دقیقی از پهنای باند LPDDR6 دردسترس نیست و گفته می‌شود سامسونگ و اس‌کی هاینیکس بر افزایش کارایی و کاهش هزینه‌ی تولید رم LPDDR6 تمرکز کرده‌اند.

رم LPDDR6 احتمالاً در گوشی‌هایی که به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ مجهز هستند، استفاده می‌شود. اسنپدراگون ۸ نسل ۴ همان تراشه‌ای است که سری گلکسی S25 را در حداقل برخی بازارها تغذیه خواهد کرد. همانطور که در گلکسی S24 اولترا دیدیم، گلکسی S25 اولترا هم ممکن است به‌طور انحصاری از اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در تمامی کشورهای جهان استفاده کند.

اسنپدراگون ۸ نسل ۴ شامل هسته‌های اوراین سفارشی کوالکام است. این هسته‌ها در تراشه‌ی اسنپدراگون ایکس الیت نیز استفاده شده‌اند که در نیمه‌ی دوم ۲۰۲۴ در چند لپ‌تاپ ویندوزی به‌کار گرفته خواهند شد.

گفته شده است که هسته‌های پردازنده‌ی جدید کوالکام سریع‌تر از هسته‌های داخلی تراشه‌ی A18 پرو اپل عمل می‌کنند. به‌علاوه، کوالکام در چند سال گذشته از GPU-های قوی‌تری نسبت‌به اپل استفاده کرده است. بنابراین، به‌نظر می‌رسد گوشی سامسونگ مدل گلکسی S25 از CPU و GPU و رم سریع‌تری نسبت‌به سری آیفون ۱۶ برخوردار خواهد بود.

انتهای پیام/