بانوی المپیکی قایقرانی: به جای قوری و کتری، یخچال بدهید

بانوی المپیکی قایقرانی ایران گفت: اهدای قوری به نایب قهرمان پاراقایقرانی آسیا حرکت قشنگی بود! حداقل به فکر آینده و جهیزیه دختران هستند. لطفا در مدال‌آوری بعدی یخچال سایدبای‌ساید بدهید.

به گزارش سکایی نیوز نازنین ملایی صبح دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره برگزاری مسابقات لیگ قایقرانی، اظهار داشت: اقدام فدراسیون برای برگزاری لیگ‌های قایقرانی در ماده‌های مختلف خیلی خوب بود. از نظر مالی برگزاری این لیگ‌ها اهمیت داشت زیرا بیشتر ورزشکاران درگیر وضعیت بد اقتصادی خود هستند. آنها با حضور در این لیگ‌ها برای زدن رکوردهای بهتر، تلاش بیشتری می‌کنند. در نتیجه با تیم‌های بهتر قراردادهای بهتر می‌بندند و دستمزد بیشتری هم دریافت می‌کنند.

لیگ قایقرانی در کیفیت رکوردهای تیم ملی تاثیر ندارد

وی افزود: قایقرانانی که جزو تیم ملی نیستند، برای حضور در لیگ برتر بیشتر تلاش می‌کنند تا با رکوردهای بهتر شانس حضور در تیم ملی و حتی قراردادهای بهتر را داشته باشند. این لیگ‌ها حتی برای آینده روئینگ خوب است. چون خودمان در تیم ملی هستیم برگزاری چنین لیگ‌هایی در کیفیت تیم تاثیر خاصی ندارد. ما برای مسابقات مهم‌تر تمرین می‌کنیم. در واقع لیگ برتر برای قایقرانان خارج از اردو بهتر است تا مثبت عمل کرده و تمرین بیشتری داشته باشند.

 

این دوره از بازی‌ها سخت‌تر است

وی با اشاره به اینکه در فهرست اعزامی‌ها به بازی‌های آسیایی است، گفت: افشین فرزام، سرمربی تیم ملی روئینگ اسامی بازیکنان مورد تایید برای اعزام به هانگژو را به رئیس فدراسیون داد و این اسامی به ستاد بازی‌ها ارسال شد.

ملایی درباره رکوردهای شخصی خود در تمرینات تیم ملی، اضافه کرد: هر بار این رکوردها در شرایط متفاوت آب و هوایی زده شد. دقیق نمی‌توانم رکوردهایم را بگویم، اما تا قبل از بازی‌ها هر ماه این رکوردها تغییر می‌کند. ما در یک سطح از آمادگی هستیم و برای بازی‌ها در سطح دیگری قرار می‌گیریم تا به آمادگی کامل برسیم. قطعا باید رکوردهای بهتری ثبت کنیم تا مانند دور قبل نتایج خوبی در آسیا به دست بیاوریم.

وی ادامه داد: این دوره از بازی‌ها سخت‌تر است. چین در هر ۱۴ ماده به عنوان میزبان این بازی‌ها فعالیت می‌کند. در دوره‌های قبلی کشور میزبان در ۴ ماده نمی‌توانست شرکت کند، اما امسال چین اعلام کرد که می‌خواهد در ۱۴ ماده به صورت کامل شرکت کند. مسلما رقابت‌ها سنگین‌تر می‌شود. قایقرانان چینی در تمام این ماده‌ها همواره در المپیک حضور دارند و همه ورزشکارانی که برای المپیک برنامه‌ریزی می‌کنند، در این ماده‌ها هم تخصص دارند. به همین دلیل به صور حرفه‌ای تمرین می‌کنند و این کار را برای ما سخت می‌کند. ما همواره به دنبال کارهای سخت هستیم زیرا در کارهای آسان نتایجی که به دست می‌آید ماندگاری ندارد، اما نتایج سخت ماندگار است.

پیش زمینه‌ای از جایزه بزرگ روسیه نداریم

ملایی که به‌تازگی در فینال A روئینگ تک‌نفره سبک‌وزن بانوان در مسابقات بزرگ روئینگ مسکو، در رقابت با حریف روسی و سه رقیب از بلاروس در رده دوم قرار گرفت و صاحب مدال نقره شد، افزود: بعد از جایزه بزرگ روسیه، عازم کاپ جهانی سوئیس می‌شویم که امیدوارم عملکرد خوبی داشته باشیم. سرمربی تیم ملی حد نصاب ورودی کاپ جهانی را تعیین کرده است.

 

یخچال، تلویزیون و ماشین لباسشویی به ما جایزه بدهند

وی درباره اهدای «قوری» به سارا عبدالملکی، نایب قهرمان پاراقایقرانی آسیا گفت: حرکت قشنگی بود! حداقل به فکر آینده و جهیزیه دختران هستند! لطفا به ما یخچال سایدبای‌ساید بدهید. من این جوایز را قبول دارم. حرکت خوبی است و باری از دوش خانواده‌ها برداشته می‌شود. به نظرم در مراحل بعد اهدای ماشین لباس شویی و تلویزیون هم خوب است.

 

انتهای پیام/