جشنواره فرهنگی ورزشی «دا» در هیرمند برگزار شد

زاهدان- سکایی نیوز - معاون توسعه امور ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: جشنواره فرهنگی ورزشی دختران آفتاب «دا» با هدف ایجاد شور و نشاط، نهادینه کردن ورزش در جامعه و استعدادیابی ورزشی با توجه به آمایش سرزمین از یکم بهمن به مدت ۲ روز به میزبانی هیرمند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز –فهیمه موسوی گفت : این دوره از رقابت های ورزشی با همت ادارات کل ورزش و جوانان و اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان برگزار شد که ۳۸۶ نفر دانش آموز به عنوان پایلوت دانش آموزان ۲ مدرسه شهرستان های هیرمند و کنارک در آن انتخاب شده بودند.
وی احیا و توسعه ورزش های سنتی و بازی های بومی و محلی، افزایش مشارکت زنان و دختران در فعالیت های فرهنگی و ورزشی و توسعه و آیین و رسوم سنتی و ملی با رویکرد کاهش آسیب های اجتماعی را از مهمترین اهداف جشنواره «دا» اعلام کرد.

معاون توسعه امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: این اداره کل آموزش سبک زندگی، مهارت های فردی، انتخابی و استعدادیابی دانش آموزان را در سال تحصیلی دنبال می کند.

وی تصریح کرد: همچنین با توجه به اهمیت گسترش ورزش‌های همگانی در بین بانوان ویژه برنامه‌های مختلفی از جمله برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های مختلف برای عمومی کردن ورزش در دستورکار این نهاد قرار گرفته که همه ساله با استقبال بسیار مطلوب این قشر از جامعه روبه رو می‌شود.

 

انتهای خبر/