دمای هوای سیستان و بلوچستان به زیر صفر درجه می‌رسد/ یخبندان در راه است

زاهدان- سکایی نیوز - رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی دمای برخی از مناطق استان برای هفته آینده به زیر صفر می‌رسد و هوای سرد در منطقه حاکم می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز– علی ملاشاهی بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در برخی از مناطق سیستان و بلوچستان از روز شنبه تا دوشنبه شرایط برای دماهای زیر صفر و یخبندان فراهم است.

 

وی با اشاره به اینکه برای ۲۴ ساعت آینده شرایط برای رگبار پراکنده در مناطق مرتفع مانند زاهدان و خاش پیش‌بینی شده، تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها این سامانه بارشی تا جمعه در سیستان و بلوچستان حاکم خواهد بود.

 

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سیستان و بلوچستان از بارش برف در دامنه تفتان خبر داد و افزود: برای روز جمعه به بعد توده هوای سرد پیش بینی شده که تا اواسط هفته آینده در استان ادامه دارد.

 

وی به وزش باد شدید در مناطق مرکزی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و ادامه داد: وزش بادی که از نیمه های شب گذشته شروع شده به سمت محدوده شورگز و جاده‌های مواصلاتی شمال استان ستان بسیار شدید است که این شرایط تا صبح فردا ادامه خواهد داشت.

 

ملاشاهی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان‌های زرآباد دلگان و چابهار با حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین و شهرهای هامون زابل با حداقل دمای ۳ درجه سانتیگراد سردترین شهرهای سیستان و بلوچستان بوده‌اند.

 

انتهای خبر/