طرح های پشتیبان اولویت پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در سیستان و بلوچستان هستند

زاهدان- سکایی نیوز - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع اعتبارات اختصاص یافته به این استان در حوزه مشاغل خانگی، تخصیص ۷۰ درصد اعتبارات به طرح های پشتیبان و ۳۰ درصد به طرح های مستقل در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سکایی نیوز- خلیل احمد سلامی در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار کرد: ۱۳۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان میزان اعتبار تسهیلات مشاغل خانگی امسال سیستان و بلوچستان است که حدود ۳۰ درصد بیشتر از اعتبار ابلاغی، طرح به بانک های عامل معرفی شده است.

وی افزود: مشاغل خانگی راهکار مناسبی برای توسعه کسب و کارهای خرد و متوسط به ویژه برای افرادی است که دارای مهارت کافی در انجام برخی از کارها هستند اما بدلایل مختلف نمی‌توانند جذب بازار کار شوند.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان با یادآوری اینکه پرداخت تسهیلات با اولویت طرح های پشتیبان و شرکت های تعاونی در سیستان و بلوچستان مورد تاکید قرار دارد، بیان کرد: پشتیبانان مشاغل خانگی آن دسته از اشخاصی هستند که توانایی افزایش ظرفیت تولیدی را داشته و می‌توانند بستری برای ایجاد اشتغال و ماندگاری آن باشند.

سلامی گفت: سیستان و بلوچستان بدلیل فرهنگ کهن و غنی و شرایط آب و هوایی مناسب، یکی از مناطق پرکشش اشتغال بخصوص در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

وی ادامه داد: بر اساس تقسیم بین دستگاهی، تعهد اشتغال ایجادی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای امسال، یک هزار و ۷۶ نفر است که تا به امروز مشخصات ۶۴۷ نفر شاغل جدید در سامانه رصد اشتغال به ثبت رسیده است و می بایست تا تحقق کامل این تعهد، تلاش ها و اقدامات استمرار داشته باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار کرد: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک، یکی از مسائلی است که می‌تواند به خدمت رسانی مطلوب تر در بین جامعه هدف منجر شود و دنبال می‌شود.

سلامی گفت: آموزش و توانمندسازی مربیان در حوزه صنایع دستی در سفرهای شهرستانی از سوی افراد علاقمند مطرح شد که این موضوع نیز با تعامل دو دستگاه، اجرا خواهد شد.

 

انتهای پیام/