سکایی نیوز گزارش می دهد//

صف‌های طولانی در ‌جایگاه‌های عرضه سوخت زاهدان/ معطلی چند ساعته مردم

معضل تشکیل صف‌های طولانی سوخت در جایگاه‌های عرضه و انتظار بعضاً ساعتی مردم در این صفوف این روزها به اوج رسیده و مردم را با مشکل جدی مواجه کرده است.

تشکیل صف‌های طولانی در مقابل جایگاه‌های سوخت مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده که به گفته برخی رانندگان برای سوخت‌گیری به ناچار باید سه تا چهار ساعت وقتشان را در این صف‌ها سپری کنند. این در حالیست که بازار قاچاق سوخت رونق زیادی گرفته و قاچاقچیان سوخت و سودجویان بشدت به تکاپو افتاده اند و برخی از مردم نیز به فروش سهمیه‌های نفت و بنزین خود رو آورده‌اند.

تشکیل صف‌های طولانی در مقابل جایگاه‌های سوخت مشکلات زیادی برای شهروندان ایجاد کرده که به گفته برخی رانندگان برای سوخت‌گیری به ناچار باید سه تا چهار ساعت وقتشان را در این صف‌ها سپری کنند. این در حالیست که بازار قاچاق سوخت رونق زیادی گرفته و قاچاقچیان سوخت و سودجویان بشدت به تکاپو افتاده و برخی از مردم نیز به فروش سهمیه‌های نفت و بنزین خود رو آورده‌اند.

با وجودی که همه می دانند دلیل طولانی شدن صف های بنزین در شهرهای سیستان و بلوچستان چیست اما حل آن مسئولان را نیز کلافه کرده است.

سرازیر شدن کارت های سوخت مهاجر از دیگر نقاط کشور به سیستان و بلوچستان و افزایش قیمت سوخت قاچاق در مرزها مهمترین دلایل طولانی شدن صف های بنزین از سوی مسئولان استانی اعلام شد.

متصدیان پمپ های بنزین نیز بدون هیچ نگرانی و در مقابل دیدگان عامه مردم اجازه می دهند که قاچاقچیان سوخت در باک های اضافی خودروها سوختگیری کنند.

باید مظاهر اصلی قاچاق جمع شود ما اطراف جایگاه‌های سوخت مشاهده می‌کنیم که عده‌ای کارت سوخت خرید و فروش می‌کنند و همچنین بعد از جایگاه می‌بینیم که ماشین‌ها کاپوتشان را زدند بالا و بنزینشان را خالی می‌کنند.

انتظار در صف پمپ بنزینی با هوای گرم زاهدان

این روزها که در سیستان و بلوچستان از خُنکی هوا خبری نیست و سهم ما از زمین و آسمان فقط گرماست صف‌های طولانی بنزین هم دردسر تازه‌ای شده صف‌های چند ساعته و کلافه‌کننده‌ای که همه‌ی وقت آدم را می‌گیرد و باید بخاطرش تمام برنامه‌ها را ببوسی و بگذاری کنار تا شاید باک ماشینت را پُرکنی.

به سراغ صفهای طویل پمپ بنزین در خیابان امام خمینی رفتیم و با یکی از شهروندان به نام ریگی مصاحبه کردیم وی به شدت از وضعیت موجود ناراضی بود و با بیان اینکه هر خودرو کمتر از پنج دقیقه سوخت دریافت می کند چرا ما باید چندین ساعت انتظار بکشیم ،وقتی علت را جویا شدیم گفت : قاچاقچیان سوخت با تعداد زیادی کارت در دست به پمپهای بنزین‌ مراجعه و چندین گالن یا مشک های پلاستیکی صندوق عقب ماشینشان را پُر می‌کنند.

 

وی افزود : وقتی یک خودرو به جایگاه سوخت مراجعه و پنج کارت سوخت در دستش باشد با ماشینی که یک کارت بنزین دارد قطعا فرق دارد زیرا یک ماشین در حالت عادی پنج دقیقه طول می‌کشد که بنزین بزند اما در صورت داشتن پنج کارت این زمان افزایش پیدا می‌کند.

 

مناطقی مانند «کافه بلوچی»، «جکیگور» و بسیاری از روستاهای مرزی به محل بارانداز خودروهای قاچاق سوخت تبدیل شده و جاده های منتهی به این مناطق مملو از خودورهایی است که روزانه هزاران لیتر از سوخت کشور را با قیمت ۱۰ برابر آن به خارج از مرزها منتقل می کنند و در کنار سود سرشاری که از این طریق عایدشان می شود، خطرات جانی بسیاری برای دیگر مسافران در جاده های استان رقم می زنند.

این وضعیت درحالی است که اکثر جایگاه های سوخت بین شهری در مسیر زاهدان تا چابهار تعطیل است و مسافران باید به هر قیمت سوخت مورد نیاز خود را با مشقت تهیه کنند.

 

پایان گزارش//