چرا دادستانی به ترک فعل مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ورود نمی کند؟| از آب افتادن ایستگاه پمپاژ زاهدان، قابل پیش‌بینی بود

با توجه به شرایط اسفناک ذخایر چاه نیمه یک و سه، چندی پیش ایستگاه پمپاژ حوزه سیستان به دلیل پایین آمدن سطح آب، امکان پمپاژ آب نداشت، برای رفع مشکل، بارج شناور تعبیه و نصب شد، با توجه به اینکه بروز اتفاق مشابه برای ایستگاه پمپاژ زاهدان قابل پیش‌بینی بود، چرا برای پیشگیری از بروز چنین مشگلی، تدبیری نشد؟

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز – مادامی که نصب بارج شناور برای زابل موفق بوده، چرا برای زاهدان تعبیه و اجرا نشده است؟چرا اعزام تیم برای رفع مشکل در شرایط بحران، به عادت تبدیل شده و برای پیشگیری از وقوع بحران تمهیداتی اندیشیده نمی شود؟چرا تا کنون بارج شناور برای زاهدان طراحی نشده است؟
با توجه به شرایط آبی چاه نیمه یک که پیش‌بینی می‌شود نهایتا فقط تا دو ماه دیگر، امکان برداشت آب وجود داشته باشد، پس از خشک شدن باقی مانده آب در حدود دو ماه دیگر، آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان چه برنامه ای برای تامین آب شرب روستاهای زهک، هیرمند و بخش هایی از بخش مرکزی و نیمروز دارد؟ حتما باید به شرایط فوق بحرانی و قطع کامل آب برسیم که تدبیری برای رفع مشکل اتخاد شود؟
با توجه به وضعیت نامناسب آب در شهرستان هیرمند و زهک به لحاظ طعم و بو، از هم اکنون باید تدبیری برای تغییر ایستگاه پمپاژ از چاه نیمه ۱ به چاه نیمه ۳ اندیشیده شود.
اطلاع رسانی وضعیت رفع مشکل ایستگاه پمپاژ زاهدان توسط آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان بسیار ضعیف و غیر قابل قبول بود، با توجه به نقش مهم آب در زندگی روزمره مردم، می طلبید که مردم به صورت مستمر از وضعیت رفع خرابی و … در قالب اطلاعیه مطلع شوند. به علت عدم اطلاع رسانی مطلوب از جانب آبفا استان در زمان برودت هوای سیستان در دی ماه سال گذشته، شاهد ترکیدن کنتور ها و قطع آب منازل مردم بودیم. بهتر است آب و فاضلاب استان نحوه اطلاع‌رسانی شرایط بحرانی را از زیر مجموعه خود به عنوان مثال، آبفا سیستان بیاموزد.
طبق شنیده ها آب چاه ژرف ۳ وارد مدار شده و ۲۵۰ متر مکعب، آب خروجی دارد، تعهد پیمانکار، ۵۰۰ متر مکعب است، چرا پیمانکار به تعهدات خود عمل نمی کند تا تشنگی مردم به حداقل برسد؟
چرا چاه های شیله وارد مدار نمی شوند؟
می طلبد که دادستانی مرکز استان به این مسائل به صورت جدی ورود کند.

انتهای پیام/