سال گذشته به ۳۲۰۰ شکایت کارگری و کارفرمایی در سیستان و بلوچستان رسیدگی شد

در پی طرح مطالبی در فضای مجازی مبنی بر مطالبات معوق کارگران شرکت سهند سازه البرز «مجری خطوط انتقال شهرک پتروشیمی نگین چابهار» و شرکت « فراگستر لیدوما » پیمانکار شرکت مخابرات، روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان به آنها پاسخ داد.

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز_ در این اطلاعیه آمده است: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان همواره صیانت از نیروی کار و حمایت از کارآفرینان را اولویت اصلی خود می‌داند چرا که معتقد است وجود کارگر به کارفرما وابسته است و بالعکس. با توجه به رسالت ذاتی وزارت متبوع در رسیدگی به اختلافات کارگران و کارفرمایان، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ۲۵ هیأت تشخیص و حل اختلاف به موضوعات و موارد اختلافی رسیدگی می‌کند.

در ادامه این اطلاعیه تاکید شده است که رسیدگی به موضوعات و مسائل کارگری و کارفرمایی منوط به ثبت آن موضوع و مسئله در «سامانه جامع روابط کار» است و در این شرایط است که می‌توان در مسیر احقاق حق کارگر و کارفرما اقدام لازم را انجام داد.

بر این اساس سال گذشته به ۳۲۰۰ دادخواست ثبت شده در سامانه جامع روابط کار در سیستان و بلوچستان رسیدگی و منجر به صدور حکم شده است.

در مورد شرکت فراگستر لیدوما «پیمانکار شرکت مخابرات استان» که اخیراً تعدادی از نیروهای خود را تعدیل کرده بود، پس از ثبت شکایت کارگران از کار بیکار شده، بر اساس رای مراجع حل اختلاف کار، « حکم برگشت به کار » آنها صادر شده است.

در پایان تاکید می‌شود که آن دسته از نیروی کار مشمول قانون کار که بدنبال احقاق حق قانونی خود هستند میبایست ابتدا در سامانه جامع روابط کار دادخواست خود را ثبت کنند تا پس از آن فرایند رسیدگی آغاز شود.

قطعا با تاکید مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، پیگیری و صدور رای موارد اینچنینی به سرعت و قاطعیت لازم انجام خواهد شد.

 

انتهای پیام/