گزارش اختصاصی سکایی نیوز//

شهر زاهدان غرق در سیلاب و مسئولان غرق در خواب و بی توجهی

زاهدان - مشکلی که سالهاست پس از بارش باران در زاهدان با آن مواجه هستیم اما باز هم شاهدیم که خیابان‌ها و معابر شهر زاهدان در اثر سیلاب ناشی از بارش باران غرق شده است .

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری سکایی نیوز –سالیان سال است که سیستان و بلوچستان با معضل خشکسالی رو به رو است که خوشبختانه در بهار ۱۴۰۳  پس از مدت‌ها بارندگی هایی در نقاط مختلف استان شروع به باریدن کرد که زاهدان نیز از این نعمت بی بهره نبود.

با گذشت ۶ روز از دومین ماه از فصل بهار ۱۴۰۳ بارش باران از روز گذشته مطابق پیش‌بینی‌های قبلی سازمان هواشناسی سیستان و بلوچستان با صدور بالاترین سطح هشدار هواشناسی جوی در استان آغاز شده است، این بارش‌ها علارغم اینکه خوشحالی و رضایت‌مندی مردم را به دنبال داشته اما از طرفی باعث بروز مشکلاتی از جمله آب گرفتگی معابر شده است به‌طوریکه تردد در برخی خیابان‌ها و بلوارها به سختی صورت می‌گیرد.

از جمله این آبگرفتگی گسترده در خیابان‌های شریعتی، پرستار، خیام و خرمشهر، قلنبر، سعدی، امام خمینی، مصطفی خمینی ، جام جم، ورودی زیباشهر، جمهوری، بهداشت، شهید رجایی، شهید طباطبایی به وجود آمده که شیرینی این بارندگی را به کام مردم تلخ کرده است برخی با موتور و عده ای با خودروهایشان در سیلابی که باران در خیابان‌ها راه انداخته مانده‌اند با توجه به اینکه آسفالت بسیاری از خیابان‌های زاهدان به درستی و اصولی انجام نشده و شیب آن برای زمان بارندگی مناسب نیست .

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: بارش های بهاری تا جمعه در سیستان و بلوچستان تداوم دارد، در زاهدان، نواحی شمالی و ارتفاعات مرکزی و جنوبی استان، پنجشنبه در بعدازظهر و شب رگبار و رعد و برق، در برخی نقاط تگرگ و وزش بادشدید موقتی پیش بینی می شود.

وی عنوان کرد: در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی وجود دارد. برای شمال استان از جمعه وزش باد در برخی ساعات و گرد و خاک انتظار می رود.

 

تصاویر نشان می دهد که پس از بارش شدید باران و تگرگ خیابان های زاهدان بر اثر بی تدبیری و بی توجهی مسئولان دچار آب‌گرفتگی شده و تبدیل به رودخانه شد.

 

پایان پیام/