مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در سیستان و بلوچستان آغاز بکار کرد

زاهدان- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان از آغاز مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی و دومین جشنواره سرود آفرینش در استان با حضور گروه‌های برتر استانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سکایی نیوز – محمدرضا سالاری در افتتاح این جشنواره  اظهار کرد: این ۲ جشنواره‌ تا ۱۵ اسفندماه به طور هم‌زمان ادامه خواهد داشت که ۱۳ اثر در بخش سرود و ۱۱ اثر در بخش نمایش رقابت خواهند کرد.

وی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به عنوان متولی تخصصی فرهنگ، هنر و ادب، باید متولی تمامی فعالیت‌ها و رویدادهای هنری حوزه کودک و نوجوان، در استان باشد و لازمه این امر گسترش این فعالیت‌هاست.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا کودکان و نوجوانان بیشتری در برنامه‌ها حضور داشته باشند و شما به عنوان سفیران کانون، وظیفه مهمی در این زمینه برعهده دارید.

وی با بیان شرایط حساس منطقه و فعالیت گسترده دشمنان و نگاه ویژه آنان به سیستان و بلوچستان افزود: یکی از راه‌های موثر پیشگیری از این موضوع و بی‌اثر کردن چنین اهدافی، استفاده از ظرفیت فعالیت‌های پرورشی و تربیتی است که کانون با فعالیت‌های مستقیم و غیرمستقیم خود رسالت فرهنگی خطیری دارد.

سالاری گفت: برگزاری جشنواره‌های سرود و نمایش و دیگر برنامه‌های هدفمند کانون، در صورتی که با تفکر همراه شود، می‌تواند به یک جریان تربیتی اصیل تبدیل شود که در ذهن و فکر کودک و نوجوان شرایطی را ایجاد کند که سبب افزایش بصیرت و بینش آنان شود و از آسیب‌های بسیاری پیشگیری کند.

وی گفت: شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های کودکان و نوجوانان در استان، یکی دیگر از پیامدهای برگزاری این برنامه‌ها است که می‌تواند کمک فراوانی در برنامه ریزی‌ها در راستای پرورش و معرفی آن‌ها انجام دهد.

انتهای خبر/