افزایش مجتمع‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان مطالبه جدی مردم است

زاهدان- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری سیستان و بلوچستان گفت: افزایش شور و نشاط اجتماعی جزو مطالبات اصلی مردم زاهدان است که رونق و تعدد مجتمع‌های گردشگری باکیفیت در تحقق این خواسته تاثیر ویژه‌ای دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سکایی نیوز– داوود شهرکی در بازدید از یک مجتمع گردشگری در حال تجهیز در زاهدان که به همراه مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری و مدیرکل میراث‌فرهنگی استان انجام شد، اظهار کرد: ایجاد شور و نشاط اجتماعی در استان یکی از اولویت‌ها و خواسته‌های جدی مردم در استان محسوب می‌شود که رونق و افزایش کمی و کیفی مجتمع‌های گردشگری در تحقق این مهم بسیار تاثیرگذار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه تعداد زیادی از مجتمع‌های گردشگری و تفریحی با حمایت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در حال رشد و رونق هستند اما ضرورت دارد تا مجتمع‌های بیشتر با خدمات‌رسانی بهتر و کامل‌تر در خدمت مردم قرار بگیرد.

به گفته شهرکی، دولت نیز با تمام توان از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حمایت می‌کند و برای آنها مشوق‌هایی را قرارداده تا در سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاری کنند و ماحصل این کارها به نفع مردم و در راستای رفاه حال شهروندان و کاهش نرخ بیکاری باشد.

او ادامه داد: در راستای رونق گردشگری و صنایع‌دستی تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است که سرمایه‌گذاران می‌توانند مراجعه کرده و از خدمات بهره‌مند شوند.

حمایت کامل میراث‌فرهنگی از بخش خصوصی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید اظهار کرد: سیستان و بلوچستان استان گردشگرپذیری است که خصوصاً در ایام نوروز تعداد زیادی مسافر داخلی و خارجی وارد این استان می‌شوند اما به لحاظ تاسیسات و زیرساخت های اقامتی و گردشگری نیازمند تقویت هستیم.

محمدهادی طهرانی‌مقدم افزود: کلانشهر زاهدان جزو یکی از شهرهای اصلی استان است که به صورت جدی تلاش می‌کنیم تا تاسیسات گردشگری و اقامتی آن افزایش یافته و تقویت شود و نوع خدماتی هم که ارائه می‌شود بهبود یابد و در این راستا ضمن حمایت کامل از تمامی سرمایه‌گذاران، نظارت‌های لازم و مستمر بر مجتمع‌های فعال انجام می‌شود.

او تاکید کرد: تمامی سرمایه‌گذاران و کسانی که تمایل دارند در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی ورود کنند مورد حمایت این اداره کل قرار می‌گیرند و به منظور تسریع امور آنها نیز تسهیلات در نظر گرفته‌ایم و کمیته‌های تخصصی نیز فعال کرده‌ایم تا روند کار آنها در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان تأکید کرد: افزایش شور و نشاط اجتماعی مطالبه اصلی مقام عالی وزارت و تاکید جدی ما در اداره کل میراث‌فرهنگی است و در راستای تحقق آن از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

در این بازدید مقرر شد تا سرمایه‌گذار بخش خصوصی ضمن تعهد بر تسریع در اجرای ساخت و تکمیل مجتمع گردشگری خود، از حمایت‌های استانداری و اداره کل میراث‌فرهنگی استان نیز بهره‌مند شود.

 

انتهای خبر/