اعتکاف؛ فرصتی طلایی برای تفکر و خودسازی

زاهدان- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: مراسم معنوی اعتکاف فرصتی برای تفکر، خودسازی و جلب رضایت خدای متعال است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سکایی نیوز– آیت الله مصطفی محامی روز جمعه در بازدید از مساجد محل برگزاری اعتکاف و دیدار با جمعی از معتکفان زاهدان، افزود: اعتکاف توفیقی است که خداوند در ماه مبارک رجب، در اختیار شما معتکفان قرار داده، باید به بهترین شکل ممکن از این فرصت بهره لازم را ببرید.

وی ادامه داد: ماه مبارک رجب، یک ماه ویژه خداوند برای شروع برنامه عملی و اخلاقی سیر و سلوک معنوی برای طی مراحل کمال در راستای آماده شدن برای ضیافت الهی است.

امام‌جمعه زاهدان تاکید کرد: برای وارد شدن به ضیافت الهی باید روح و جانمان را پاک و آماده حضور کرده، در این راستا باید از ماه مبارک رجب اقدام به اجرای برنامه کنیم.

وی گفت: در ماه مبارک رجب استغفار کردن و در ماه شعبان به جز استغفار زیاد، صلوات فرستادن بر محمد آل پاک‌محمد(ص) بسیار تاکید شده است.

آیت الله محامی ادامه داد: بعد از ماه مبارک رمضان اگر تغییری در وجود خود حس کردید بدانید واقعا در ضیافت الهی توانسته بهره گیری لازم را داشته باشید و اگر تغییری نداشتید بدانید نتوانستند وارد ضیافت الهی شده و استفاده لازم را ببرید.

وی بیان کرد: اعتکاف بهترین فرصت برای خلوت با خدا و راز و نیاز با معبود است، اعمال خودمان را باید در این ایام خاص، بررسی کنیم که چه کردیم و آیا خداوند از کردار و رفتار ما راضی هست.

 

انتهای خبر/