نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان

شهید رجایی و باهنر شاخصه های خدمت، پاسخگویی و تواضع در برابر مردم هستند

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: خدمت، پاسخگویی و تواضع در برابر مردم از شاخصه‌های بارز شهیدان رجایی و باهنر بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سکایی نیوز_ آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با حضور در جشنواره شهید رجایی که طبق روال هرساله به‌منظور شناسایی‌ و تقدیر از دستگاه‌های اجرایی و کارمندان‌ برتر و نمونه همزمان با هفته دولت برگزار می شود بیان داشت: بر اساس منظومه تعالیم اسلامی برای یک فرد مسلمان حداقل کار ماندن و حرکت در مسیر درست است اما انسان مطلوب از نگاه اسلام یک انسان با نشاط، پویا و فعال است که با حداکثر سرعت و توان مشغول کار و فعالیت است و مسیر سعادتش را طی می‌کند.

امام جمعه زاهدان افزود: تعبیر دیگر “فَاستَبِقوا الخَیرات” است یعنی در کار خیر از یکدیگر سبقت بگیرید و همواره در پی انجام کار خیر باشید.

آیت‌الله محامی به قرائت آیه ۱۳۳ سوره مبارکه آل عمران پرداخت و بیان داشت: “سَارِعُوا إِلَىٰ مَغْفِرَهٍ مِنْ رَبِّکُمْ وَجَنَّهٍ عَرْضُهَا السَّمَاوَاتُ وَالْأَرْضُ” بشتابید به سوى آمرزشى از جانب پروردگارتان و بهشتى که پهنۀ آن آسمان‌ها و زمین است.

وی ادامه داد: جهاد به معنای تلاش است اما جهد واژه دیگری است که در قرآن آمده و به معنای به کارگیری تمام توان است.

امام جمعه زاهدان اظهار داشت:

نمونه آن را خداوند متعال در سوره مبارکه توبه و در رابطه با کسانی که به جبهه می آیند بیان می‌کند و دو جبهه را مشخص می‌کند جبهه منافقینی که از حضور در جبهه جنگ و دفاع از اسلام سر باز می‌زنند و در مقابل جبهه ایمانی که برای پیشرفت اسلام تمام توان خود را به کار گرفته اند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس ما هم چنین چیزی را تجربه کردیم و هر کس با هر توان و سرمایه‌ای به دنبال کمک بود.

وی با اشاره به سوره ۷۹ سوره توبه گفت: “الَّذِینَ یَلْمِزُونَ الْمُطَّوِّعِینَ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ فِی الصَّدَقَاتِ وَالَّذِینَ لَا یَجِدُونَ إِلَّا جُهْدَهُمْ فَیَسْخَرُونَ مِنْهُمْ ۙ سَخِرَ اللَّهُ مِنْهُمْ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ” کسانی که عیب‌جویی می‌کنند بر مؤمنانی که به صدقات مستحب فقیران را دستگیری می‌کنند و همچنین مسخره می‌کنند مؤمنانی را که از اندک چیزی که مقدور آنهاست هم در راه خدا مضایقه نمی‌کنند، خدا هم آنها را مسخره و مجازات می‌کند و به آنها عذابی دردناک خواهد رسید.

امام جمعه زاهدان به قرائت و تفسیر آیه ۸۰ سوره توبه پرداخت و افزود: “اسْتَغْفِرْ لَهُمْ أَوْ لَا تَسْتَغْفِرْ لَهُمْ إِنْ تَسْتَغْفِرْ لَهُمْ سَبْعِینَ مَرَّهً فَلَنْ یَغْفِرَ اللَّهُ لَهُمْ ۚ ذَٰلِکَ بِأَنَّهُمْ کَفَرُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ ۗ وَاللَّهُ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الْفَاسِقِینَ” ای پیغمبر تو بر آن مردم منافق خواهی طلب مغفرت بکن یا نکن، اگر هفتاد مرتبه هم بر آنها از خدا آمرزش طلبی خدا هرگز آنان را نخواهد بخشید، زیرا آنها از راه فسق و سرکشی به خدا و رسول او کافر شدند و خدا فاسقان را هرگز هدایت نخواهد کرد.

وی ادامه داد: مهم این است که انسان تمام توانش را در راه خدا خرج کند حال ممکن است فردی ثروتمند باشد و بخشی از سرمایه را هزینه کند و بالعکس ممکن است فردی نیازمند کمک اندکی داشته باشد اما تفاوت این است که فرد نیازمند همان سرمایه اندک تمام دارایی اش بوده که بخشیده و چنین چیزی به مراتب دارای ارزش بیشتری است.

امام جمعه زاهدان اظهار داشت: در خصوص اربعین و سفرهای زیارتی نیز به همین شکل است مثلا فردی هر هفته با تشریفات و امکانات کامل به زیارت می‌رود و در مقابل فردی از یک روستا تمام عمرش آرزوی زیارت کربلا را دارد و با پس انداز خود تنها یک بار به آن بارگاه ملکوتی راه پیدا می‌کند که این دو با هم‌ یکسان نیست.

وی ادامه داد: مدیر تراز انقلاب اسلامی آن است که از همه توان فکری، مدیریتی و اجرایی خود در راه خدمت به مردم که به نوعی خدمت به نظام اسلامی است استفاده کند.

آیت‌الله محامی بیان داشت: عملکرد ما مورد محاسبه قرار خواهد گرفت و در پیشگاه خداوند متعال دیگر جایی برای ارائه گزارش خلاف نیست زیرا او بر همه چیز آگاه و داناست.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: یکی از شاخصه‌های بارز شهیدان رجایی و باهنر این بود که از کار برای خداوند خسته نمی‌شدند، تمام وقت خود را برای خدمت به نظام و خدمت به مردم می‌گذاشتند، همواره در میان مردم بودند، کار را برای مردم انجام می‌دادند، پاسخ گوی مردم بودند و در برابر مردم تواضع داشتند که چنین چیزی از تاکیدات اسلام و امامین انقلاب است.

 

انتهای خبر/