یاداشت//

امام خمینی (ره) مردی که بر تارک‌دنیا درخشید

تاریخ همیشه مردانی را در قلب خود پرورش داده تا علم دین الهی به دست او استوار باشد.

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز – فهیمه شاه‌بیکی، مدرس دانشگاه در یادداشتی نوشت: تاریخ همیشه مردانی را در قلب خود پرورش داده و علم دین الهی را به دست او استوار نگه داشته، همان‌هایی که در مصحف الهی نیز به آنها اشاره شده و پیروی از آنها را بر آدمیان فریضه‌ای قطعی نمایانده است، تا حکومت الهی را بگسترانند و هدف خلقت را به سرمنزل مقصود برسانند.

خمینی دیگر نام یک شهر نیست، نام مردی است که بر تارک‌دنیا می‌درخشد و آدمیان با شنیدن نامش سر تعظیم، بر عظمت او فرود آورده و به یاد اسلامی که در دنیا زنده کرده است، بر پیامبر خاتم حضرت محمد صل الله علیه و آله و سلم درود می‌فرستند.

امام راحل همچون مالک‌اشتر و سلمان ولی‌فقیه جامعه اسلامی بود که بر اهداف حقیقی اسلام همت گماشت و سایهٔ حکام ظلم و جور را که زیستن در سایهٔ آنها حرام و جفا بود از سر مسلمانان کم کرد و اتحاد مسلمانان را حیات بخشید.

با دست اخوت مسلمین و تأکید بر وحدت مسلمین، کلام الهی را زنده کرد آن هنگام که خداوند متعال می‌فرماید: «اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» بدین‌سان دین الهی قدرت یافت و قدم محکم ظهور ولی‌اش را برداشت.

آری، امام خمینی قدس‌سره شریف، همان مرد دین خداست که توانست با یاری مردم دین‌دار و حق‌طلب که لبریز از عشق اهل‌بیت نبوت علیهم‌السلام بودند، برای دوازدهمین اختر تابناک امامت، قدرت و نیرو‌سازی کند و بعد از خویش علم این سپاه مقدس را به نایب بعدی بسپارد.

و حال شاهدیم که نایب امام‌زمان (ع)، امام خامنه‌ای مدظله‌العالی از آن مرد بزرگ این‌طور یاد کرده و می‌فرمایند: امام بزرگوار ما سه عمل عظیم و بزرگ و تاریخی انجام داد؛ سه تحول بزرگ در سطح کشور ایران، در سطح امت اسلامی و در سطح جهان به وجود آورد.

تحول در سطح کشور این بود که این انقلاب یک نظام دست‌نشانده و ذلیل در مقابل قدرت‌ها را از میدان خارج کرد و یک نظام مستقل و متکی به عزّت ملی را جایگزین آن کرد، آنچه در سطح امت اسلامی روی داد، جریان بیداری اسلامی را امام به راه انداخت، تحول سوم تحول در سطح جهان، معنویت در زیر لگدکوبی سیاست‌های مادی‌گری و ضدّ معنوی از بین رفته بود، حرکت امام بزرگوار رنگ معنوی را در دنیا دوباره زنده کرد.

و آن عاملی که امام را در این راه پیش برد او را قادر کرد که این تحول‌های عظیم را در سطح کشور، در سطح امت، در سطح جهان برای طول تاریخ به وجود بیاورد ایمان و امید است.

و ایمان است و امید به آینده ایران اسلامی که انتظار فرج مولایش را می‌کشد و در این رهیافت، خود را به ید قدرت الهی تبدیل کرده و سال‌هاست در برابر شیاطین استقامت ورزیده و کفر را به‌زانو درآورده است، و خبر مسرت‌بخش نابودی رژیم صهیونیستی، پایان ظلم جهان را رقم خواهد زد و خمینی کبیر قدس‌سره آغازگر این راه پر امید است.

انتهای خبر/