استاندار: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های خوبی در زمینه سرمایه گذاری دارد

زاهدان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان با متصل بودن به آب‌های آزاد و دارا بودن معادن غنی، ظرفیت‌های شیلاتی و کشاورزی آماده جذب سرمایه گذاران خارجی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سکایی نیوز – محمد کرمی شامگاه سه‌شنبه در جلسه تودیع و معارفه مدیرعامل منطقه آزاد سیستان اظهار کرد: سیستان شرایط خاص و ویژه‌ای دارد، امیدواریم با تلاش و همتی که در همه عرصه‌ها بویژه با نوآوری و خلاقیت بکار گرفته می‌شود این منطقه به سرعت رشد اساسی داشته باشد.

وی از کشور افغانستان که در همسایگی سیستان و بلوچستان قرار دارد به عنوان یک ظرفیت یاد کرد و افزود: این کشور دارای ظرفیت‌های خیلی خوبی است، شاید تصور کنیم افغانستان مشکل دارد و کشوری محروم است اما این کشور از نظر ذخایر، بالاترین ذخائر لیتیوم را دارد که برابر نفت عربستان سعودی است.

استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: کشور افغانستان بالاترین معادن مس و طلا را دارد همچنین در بخش‌های مختلف دارای امکانات بسیار خوبی است که می‌توانیم با مراودات اقتصادی و تجاری از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد افغانستان را اقتصاد خودمان می‌دانیم چرا که اگر اقتصاد افغانستان درست شود سر ریز آن به کشور خودشان برمی‌گردد و این امر باعث رونق اقتصادی در این کشور می‌شود.

کرمی گفت: سرمایه گذارانی که از افغانستان یا از جاهای دیگر به سیستان و بلوچستان می‌آیند امیدواریم با ترانزیتی که انجام می‌شود چین و آسیای میانه به خود افغانستان وصل شود، تحولات اساسی شکل خواهد گرفت بویژه در منطقه آزاد سیستان بخش صنعت فعال می‌شود.

وی تصریح کرد: برای صادرات بیشتر حوزه تولید در نظر است هم صادرات به کشورهای مختلف و همین اینکه نیاز است کشور از حوزه تجارت بهره برداری کند.

 

انتهای خبر/