استاندار: ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان با کمک دانشگاه‌ها باید به شکوفایی برسد

زاهدان-,استاندار گفت: سیستان و بلوچستان از نظر منابع ثروتمند و دارای ظرفیت‌های بی شماری است که دانشگاه‌ باید با ایجاد بستر علمی و پژوهشی این ظرفیت‌ها را به مرحله شکوفایی برساند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سکایی نیوز-, محمد کرمی در حاشیه بازدید از دانشگاه سیستان و بلوچستان بر ایجاد تحرک علمی تاکید کرد و افزود: دانشگاه باید با ایجاد فضای علمی و پژوهشی تحرک علمی ایجاد کند تا با ایجاد این تحرک، ظرفیت های استان به شکوفایی برسد.

 

کرمی بیان داشت: جدیت اجرای این روند را از مسئولین دانشگاه ها می‌خواهم و مطالبه دارم.

 

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر شتاب علمی در کشور افزود: ما مبانی نظری قوی همچون قرآن داریم که با استفاده از این نظریه‌ها باید جلوتر از همه باشیم.

 

استاندار خطاب به مسئولین دانشگاه گفت: مراکز پژوهشی دانشگاه را فعال کنید و در نشست‌های مکرر موارد را پیگیری نمائید.

 

وی بیان داشت: حوزه پارک علم و فناوری باید توسعه پیدا کند و شرکت‌های دانش بنیان به مرحله تجاری‌سازی برسند و از رسوب خارج شوند.

 

کرمی افزود: در مسائل علمی و پژوهشی اگر به روال موجود پیش برویم هیچ اتفاقی برای توسعه استان سیستان و بلوچستان رخ نمی‌دهد.

 

وی تصریح کرد: آنچه نیاز استان سیستان و بلوچستان است نیروی متخصص و مهارت محور است چرا که نبود نیروی متخصص در حوزه تجارت، اقتصاد دریا و معادن در استان موجب بروز مشکلات متعددی می‌شود.

 

استاندار افزود: دانشگاه باید فارغ التحصیلان مهارت محور پرورش دهد و فارغ التحصیلان توانمند ایجاد شغل برای خودشان و دیگران داشته باشند.

 

کرمی تاکید کرد: دانشگاه و سایر دستگاههای اجرایی با استفاده از ظرفیت مولدسازی، برنامه‌ها و طرح‌های نیمه تمام را تامین اعتبار کنند و به پیش ببرید.

 

وی هم افزایی بین دانشگاه ها را خواستار شد و بیان داشت: دانشگاه سیستان و بلوچستان باید همه دانشگاه‌ها را در استان راهبری کند و با هم افزایی بین دانشگاه‌ها تحول ایجاد شود.

 

استاندار همچنین استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات دستگاه‌های اجرایی برای پیشبرد برنامه‌ها و انسجام و وحدت بین دستگاه‌های اجرایی را خواستار شد.

 

انتهای پیام/