محبوب‌ترین و منفورترین مدیران شرکت‌های فناوری کدامند؟

به تازگی گزارش جالبی از عملکرد مدیران شرکت‌های فناوری و الکترونیکی از دید کارمندانشان منتشر شده است. بر اساس نتایج این گزارش مدیرعامل انویدیا توانسته رضایت 96 درصد از کارمندان این شرکت را به خود جلب کند و در صدر جدول قرار بگیرد. در مقابل مدیرعامل وسترن دیجیتال رضایت صفر درصد کارمندان شرکتش را به دست آورده است. همچنین نام یک ایرانی در این گزارش به چشم می‌خورد.

تیم کوک مدیرعامل اپل ۸۳ درصد آرای کارمندانش را دارد و این در حالی است که مدیر عامل AMD مورد تایید ۷۹ درصد از کارمندان شرکتش بوده و پت گلسینگر، رئیس اینتل، مورد تایید بیش از نیمی از کارکنان شرکتش است. بالاتر از مدیرعامل ای ام دی نام دکتر علی قدسی کارآفرین ایرانی سوئدی و مدیرعامل شرکت دیتابریکس با رضایت ۸۳ درصدی کارمندانش به چشم می‌خورد.

بهترین مدیران شرکت های فناوری

چه عواملی در موفقیت یا ناکامی عملکرد مدیران نقش داشته است؟

در تهیه این گزارش از teamblind عوامل مهمی مانند عملکرد شرکت و مدیریت نیروی کار نقش داشته‌اند. به عنوان مثال تمرکز انویدیا بر فناوری‌های آینده‌محور مانند هوش مصنوعی موقعیت شرکت را در بازار بهبود داده و در مقابل رویکرد تیم کوک در اپل برای حفظ نیروی کار و اجتناب از اخراج کارمندان هم نقش کلیدی در ارتقای رتبه مدیرعامل داشته است.

همچنین مدیرعامل آمازون با ۱۰ درصد، مدیرعامل گوگل با ۲۶ درصد ، مدیرعامل مایکروسافت با ۳۰ درصد و مدیرعامل متا با ۴۵ درصد رضایت کارکنانشان مواجه شده‌اند. اما در انتهای این جدول می‌توان نام مدیران عامل شرکت‌هایی مانند وسترن دیجیتال و ایکس (توییتر سابق) را مشاهده کرد. تعدیل کارمندان و کاهش درآمدها از جمله مهم‌ترین دلایل عدم توفیق این مدیران بوده است.

در همین رابطه بخوانید:

زندگینامه تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل و بررسی عملکرد او

برای تهیه این گزارش نظرات ۱۳۱۷۱ کارمند از ۱۰۳ شرکت مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. جالب است بدانید که میانگین نرخ تایید مدیران عامل شرکت‌ها برابر ۳۲ درصد عنوان شده است.