خداحافظی مایکروسافت با اپلیکیشن WordPad پس از ۲۷ سال

پس از چندین سال عدم توجه به اپلیکیشن وردپد (WordPad)، مایکروسافت حالا اعلام کرده که این نرم‌افزار پردازش متن دیگر هیچ به‌روزرسانی جدیدی دریافت نمی‌کند. در واقع مایکروسافت قصد دارد وردپد را از سیستم‌عامل ویندوز حذف کرده و کاربران را به استفاده از Microsoft Word تشویق کند.

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز – مایکروسافت وردپد (Microsoft WordPad) نام یک نرم‌افزار واژه‌پرداز ساده است که توسط شرکت مایکروسافت ساخته شده و در اغلب نسخه‌های سیستم‌عامل ویندوز به صورت پیش‌فرض وجود دارد.

مایکروسافت وردپد (Microsoft WordPad)

برخلاف مایکروسافت نت پد (Microsoft Notepad) که صرفاً یک ویرایشگر متنی ساده است، اپلیکیشن وردپد قابلیت‌هایی همچون تغییر قالب متن و ذخیره‌سازی فایل با حفظ قالب را دارد. با این حال، طی سال‌های گذشته هیچ به‌روزرسانی جدیدی برای این اپلیکیشن منتشر نشده و به نظر می‌رسد که مایکروسافت آن را به فراموشی سپرده است.

خداحافظی با اپلیکیشن WordPad پس از حدود ۳۰ سال

بر اساس تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده توسط MSN، مایکروسافت تصمیم گرفته دیگر هیچ به‌روزرسانی جدیدی برای اپلیکیشن وردپد عرضه نکرده و حتی این برنامه واژه‌پرداز را از نسخه بعدی ویندوز حذف کند.

این غول نرم‌افزار در عوض پیشنهاد می‌کند که کاربران به اپلیکیشن Microsoft Word روی آورند، واژه‌پرداز پولی این شرکت که همیشه دارای ویژگی‌های بسیار غنی‌تری نسبت به وردپد بود که از سیستم‌عامل ویندوز ۹۵ به بعد به عنوان بخشی از ویندوز معرفی شد.

مایکروسافت وردپد (Microsoft WordPad)

در یادداشت پشتیبانی منتشر شده توسط مایکروسافت در روز جمعه آمده است:

اپلیکیشن WordPad دیگر آپدیت نخواهد شد و در نسخه بعدی ویندوز نیز به صورت کامل حذف می‌شود. توصیه می‌کنیم از نرم‌افزار Microsoft Word برای اسناد متنی غنی مانند فایل‌های .doc و .rtf استفاده کرده و برای فایل‌های .txt نیز به سراغ اپلیکیشن Notepad بروید.

اخبار مربوط به حذف اپلیکیشن وردپد از سیستم‌عامل ویندوز تنها یک روز پس آن منتشر شده که مایکروسافت اعلام کرد قصد اضافه کردن ویژگی‌های جدید مانند ذخیره خودکار و بازیابی خودکار را به نوت‌پد دارد.

مایکروسافت در سال ۲۰۱۸ اپلیکیشن Windows Notepad خود را پس از سال‌ها به‌روزرسانی کرد و همراه با انتشار ویندوز ۱۱ نیز قابلیت‌های جالبی همچون ایجاد تب‌های جدید برای آن معرفی شد.

مایکروسافت وردپد (Microsoft WordPad)

این در حالی است که وردپد هرگز مورد توجه توسعه‌دهندگان مایکروسافت قرار نداشته است. این اپلیکیشن پردازشگر متن با رابط کاربری Ribbon UI سیستم‌عامل ویندوز ۷ یک به‌روزرسانی چشمگیر دریافت کرد و همراه با ویندوز ۸ یک بازطراحی جزئی داشت؛ با این حال پس از این تغییرات دیگر هیچ به‌روزرسانی قابل توجهی برای آن منتشر نشد.

حالا مایکروسافت تصمیم گرفته WordPad را در نسخه بعدی ویندوز که احتمالاً ویندوز ۱۲ نام داشته و به شدت بر قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) مبتنی است، به صورت کامل کنار بگذارد.

انتهای پیام/