تمام گوشی های میان رده شیائومی به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی مجهز خواهند شد!

به نظر می‌رسد که شیائومی برای افزایش سهم خود از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند یک رویکرد جدید را در پیش گرفته و قصد دارد با اضافه کردن برخی ویژگی‌های گوشی‌های پرچمدار فعلی به گوشی‌های میان رده خود از جمله دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی و قابلیت زوم اپتیکال ۴ برابری، بازار را تصاحب کند.

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز – با کاهش فروش جهانی گوشی‌های هوشمند، ضرر و زیان برای شرکت‌های تولیدکننده مانند شیائومی غیر قابل تحمل می‌شود، چرا که آن‌ها باید علاوه بر حضور در این بازار با غول‌های بزرگی مانند اپل که بیشترین حاشیه سود را در اختیار دارند، رقابت کنند.

گوشی های میان‌رده شیائومی

طبق آمار و ارقام موجود، از آغاز سه‌ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۳ تا به امروز، سهم بازار جهانی گوشی‌های هوشمند شیائومی از ۱۳ درصد به ۱۱ درصد کاهش یافته است.

توانایی شیائومی در ساخت گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار را نمی‌توان زیر سؤال برد، زیرا این شرکت چینی گوشی‌های بالا رده‌ای همچون Xiaomi 13 Ultra را در کارنامه خود دارد که گواهی بر پیشرفت آن محسوب می‌شود. اما همان‌طور که می‌توان حدس زد، این گوشی‌های رده بالا تنها زمانی معنا پیدا می‌کنند که میلیون‌ها مشتری در انتظار عرضه آن‌ها باشند.

گوشی های میان‌رده شیائومی

کاهش تقاضا برای بازار گوشی‌های هوشمند بیشتر ضرر را به خط تولید گوشی‌های پریمیوم و بالا رده می‌زند، چرا که این گوشی‌ها بیشترین هزینه تولید را به همراه داشته و با توجه به پیشرفت چشمگیر گوشی‌های نسل جدید طی چند سال گذشته، ارتقای سالانه آن‌ها نیز دیگر قابل توجیه نیست.

شیائومی دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی را به میان‌رده‌ها اضافه می‌کند

این‌گونه مسائل باعث شده تا شرکت چینی شیائومی دوباره به سمت بازار گوشی‌های مقرون به صرفه متمایل شده و به دنبال تصاحب سهم بیشتری از بازار با دستگاه‌های ارزان‌قیمت باشد. هرچند که این بار یک تغییر بزرگ در راه است.

طبق شایعاتی که توسط چند منبع نزدیک به Xiaomi منتشر شده است، این شرکت قصد دارد ویژگی‌های جذابی از جمله دوربین‌های چند صد مگاپیکسلی را به گوشی‌های میان‌رده خود اضافه کند.

دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی در گوشی‌های میان رده شیائومی

به گزارش Wccftech، این منابع با انتشار چندین پست در رسانه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌هایی همچون Reddit مدعی شده‌اند که شیائومی به دنبال ساخت گوشی‌های هوشمند میان‌رده با دوربین‌های ۲۰۰ مگاپیکسلی و سنسورهای بزرگ‌تر است.

در یکی از این پست‌های توضیح داده شده است:

رویکرد جدید شیائومی شامل عرضه گسترده‌تر گوشی‌های هوشمند میان رده با ویژگی‌های خاص است. این ویژگی‌ها شامل دوربین اصلی با رزولوشن چشمگیر ۲۰۰ مگاپیکسل (۲۰۰ میلیون پیکسل) و همچنین یک سنسور دوربین بزرگ تکی است که امکان زوم اپتیکال ۴ برابر را فراهم می‌کند.

گرچه برخی معتقدند که زوم ۴ برابری یک پیشرفت قابل توجهی به شمار نمی‌آید، اما باید به خاطر داشته باشید که گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس که با برچسب قیمت سرسام‌آور ۱۰۹۹ دلار در بازار ایالات متحده عرضه می‌شود، به زوم اپتیکال ۳ برابر محدود شده است.

بنابراین، حداقل روز کاغذ می‌توان گفت که گوشی‌های میان رده نسل بعد شیائومی می‌توانند از نظر زوم اپتیکال بهتر از پرچم‌دار فعلی اپل عمل کنند.

دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی در گوشی‌های میان رده شیائومی

شیائومی همچنین قصد دارد با استفاده از باتری‌های ۵ هزار میلی‌آمپر ساعتی که از شارژ سریع ۱۲۰ وات پشتیبانی می‌کنند، ظرفیت باتری میان رده‌های خود را بهبود بخشد.

یکی دیگر از بخش‌های گوشی‌های هوشمند میان رده که برای کاهش هزینه معمولاً از کیفیت آن کاسته می‌شود، صفحه‌نمایش است.

بر اساس شایعات موجود، به نظر می‌رسد که میان رده‌های جدید شیائومی دارای طراحی منحصر به فرد بوده و صفحه‌نمایش خمیده به همراه دارند، نمایشگرهای باکیفیتی که جلوه‌های بصری پر جنب‌وجوش را همراه با بالاترین کیفیت نمایش می‌دهند.

متأسفانه، در این پست‌ها هیچ توضیحی در رابطه با مدل گوشی‌های هوشمند ذکر نشده است، بنابراین تا زمان انتشار اطلاعات بیشتر و توضیحات رسمی باید همچنان منتظر بمانیم.

انتهای پیام/