کارت گرافیک Arc A770 با ۱۶ گیگابایت رم و بدون افزایش قیمت عرضه می‌شود

به نظر می‌رسد نسخه 16 گیگابایتی کارت گرافیک Arc A770 نیز قرار است به بازار بیاید. ازراک مدل سفارشی این محصول را در وبسایت خود قرار است داده است. قبل از این کارت گرافیک Arc A770 تنها در نسخه 8 گیگابایتی عرضه شده بود.

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز – اینتل قصد دارد یک کارت گرافیک تازه را نیز وارد بازار نماید و قبل از عرضه سری Battlemage، نسخه‌های باقی‌مانده از پردازنده‌های گرافیکی سری Alchemist را نیز به فروش برساند. در این بین ازراک کارت گرافیک ۱۶ گیگابایتی Arc A770 را با برند Phantom Gaming در وبسایت خود قرار داده است.

نسخه ۱۶ گیگابایتی کارت گرافیک Arc A770

بین دو کارت گرافیک Arc A770 در نسخه‌های ۸ و ۱۶ گیگابایتی تفاوت چندانی وجود ندارد و تفاوت اصلی را باید در تراشه حافظه جستجو کرد. علاوه بر حافظه، سرعت نیز کمی افزایش پیدا کرده و از ۱۶ گیگابیت بر ثانیه به ۱۷٫۵ گیگابیت بر ثانیه رسیده است. از این رو تشخیص تفاوت عملکرد بین دو محصول چندان آسان نخواهد بود.

انتظار داریم که کارت گرافیک ۱۶ گیگابایتی Arc A770 تا فردا وارد بازار شود. اینتل برای این کارت گرافیک قیمتی ۳۲۹ دلاری را در نظر گرفته که با قیمت نسخه ۸ گیگابایتی در زمان عرضه یکسان است. اینتل قصد دارد قبل از عرضه نسل بعدی کارت های گرافیک خود در سال ۲۰۲۴، انبارهای خود را از محصول Arc خالی کند.

نسخه 16 گیگابایتی کارت گرافیک Arc A770

باید به این نکته اشاره کرد که کارت های گرافیک دسکتاپی اینتل از زمان عرضه تاکنون با آپدیت‌های نرم‌افزاری مختلف، شاهد بهبود عملکرد بوده‌اند. کارت گرافیک ۱۶ گیگابایتی Arc A770 می‌تواند معادله قیمت به عملکرد را نیز به سمت اینتل بچرخاند. اینتل همچنین فناوری افزایش رزولوشن XeSS را نیز عرضه کرده است.

انتهای پیام/