قابلیت استوری به پیام رسان تلگرام اضافه شد؛ ابتدا برای کاربران پریمیوم

سرانجام تلگرام به وعده خود عمل کرده و قابلیت استوری را در نسخه جدید این پیام‌رسان فعال کرده است. اما به نظر می‌آید این قابلیت ابتدا در اختیار کاربران پریمیوم یا همان نسخه پولی تلگرام قرار گرفته و کاربران عادی تنها امکان مشاهده استوری‌ها را دارند. بر اساس اعلام تلگرام، قابلیت استوری در روزهای آینده در اختیار سایر کاربران این شبکه اجتماعی نیز قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز – پیش از این پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام اعلام کرده که قابلیت استوری گذاشتن در تیر ماه به اپلیکیشن پیام رسان تلگرام اضافه خواهد شد. قابلیت استوری تلگرام عملکردی مشابه دیگر پلتفرم‌ها نظیر اینستاگرام دارد و می‌توان برای حذف‌شدن خودکار آنها زمان تعیین کرد.

جزئیات بیشتر درباره قابلیت استوری تلگلرام

جزئیات بیشتر درباره قابلیت استوری تلگلرام

اکنون بر اساس اعلام androidauthority قابلیت استوری صرفاً در دسترس کاربران پریمیوم تلگرام قرار گرفته اما تمامی کاربران امکان مشاهده‌ استوری‌ها را دارند. کاربران تلگرام می‌توانند در بخش استوری، عکس و ویدیو منتشر کنند.

در اکثر شبکه‌های اجتماعی استوری‌ها پس از ۲۴ ساعت ناپدید می‌شوند؛ اما کاربران تلگرام می‌توانند تعیین کنند که استوری‌ها به‌مدت ۶ ساعت، ۱۲ ساعت، ۲۴ ساعت یا ۴۸ ساعت به‌نمایش درآیند. اگر کاربر پریمیوم یا اصطلاحا پولی نباشید نمی‌توانید استوری بگذارید اما می‌توانید استوری دیگران را ببینید.

در پلتفرم اندروید با کشیدن انگشت به سمت پایین نوار استوری‌ها نمایان می‌شود. با باز کردن استوری یک شخص می‌توانید به آن ریپلای کنید، لینک آن را کپی کرده و به اشتراک بگذارید و یا به آن واکنش نشان دهید.

تلگرام اعلام کرده که ارسال استوری در حال حاضر فقط برای کاربران اشتراکی در دسترس است. اما احتمال آن وجود دارد که در آینده کاربران نسخه‌ رایگان تلگرام نیز قابلیت استوری را دریافت کنند. اما برای دسترسی به قابلیت استوری تلگرام باید جدیدترین نسخه‌ این اپلیکیشن را از طریق گوگل پلی یا اپ استور دانلود کنید.


آپدیت ساعت ۲۲:۵۰ مورخ ۳۰ تیر ماه

اکانت رسمی تلگرام در توییتر در پاسخ به سوالات کاربران اعلام کرد که قابلیت استوری تلگرام در حال حاضر به صورت آزمایشی فقط در اختیار کاربران پریمیوم قرار دارد و به زودی برای همه کاربران بدون نیاز به خرید اشتراک پریمیوم فعال خواهد شد.

انتهای پیام/