پلی استیشن ۵ پرو آبان سال آینده به دست گیمرها می‌رسد؛ بهبود قابلیت Ray Tracing و افزایش عملکرد بازی‌های ۸K

به تازگی جزئیات بیشتری درباره کنسول پلی استیشن 5 پرو به بیرون درز کرده است و به نظر می‌آید کنسول بعدی گیمینگ سونی در نوامبر 2024 (آبان 1403) به دست گیمرها می‌رسد. در همین رابطه اعلام شده که سونی قابلیت Ray Tracing را در این کنسول بهبود داده و سرعت اجرای بازی‌ها در وضوح 8K نیز بهتر شده است.

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز – به نظر می‌آید کنسول پلی استیشن ۵ پرو به مراحل پایانی توسعه خود نزدیک شده است. دستگاه گیمینگ سونی با نام رمز Trinity از سال ۲۰۲۲ در حال توسعه بوده و اکنون نیز قابلیت‌های جدیدی به عملکرد این کنسول اضافه شده است.

مشخصات کنسول پلی‌استیشن 5 پرو

مشخصات کنسول پلی‌استیشن ۵ پرو

بر اساس اعلام wccftech کنسول پلی‌استیشن ۵ پرو حوالی نوامبر ۲۰۲۴ (آبان ۱۴۰۳) از راه می‌رسد. شایعه شده PS5 Pro از قابلیت‌های جدیدی بهره می‌برد که مهم‌ترین آنها ویژگی Accelerated Ray Tracing یا همان ردیابی پرتو بهبود یافته است که مورد استقبال گیمرها قرار خواهد گرفت زیرا سخت‌افزار هر دو کنسول PS5 و Xbox Series X در این زمینه عملکرد مناسبی ندارند.

همچنین سونی حالت Performance Mode را برای بازی‌هایی با وضوح ۸K در نظر گرفته و قصد دارد سرعت اجرای بازی‌ها را در وضوح ۴K بهبود دهد تا گیمرها نرخ فریم ثابت و پایداری را تجربه کنند.

البته باید در نظر داشت که حتی بازی‌های ۸K روی کنسول پلی‌استیشن ۵ پرو با تمام جزئیات و ویژگی‌های گرافیکی قابل اجرا نبوده و شاید این ویژگی مورد اقبال گیمرها قرار نگیرد. همچنین جزئیات بیشتری درباره مشخصات پلی استیشن ۵ پرو افشا شده و به نظر می‌آید سرعت حافظه رم آن به ۱۸ هزار MT/s رسیده که حدود ۴ هزار واحد بیشتر از کنسول PS5 است.

همچنین کنسول پلی استیشن ۵ پرو از فناوری AMD FidelityFX Super Resolution 3 پشتیبانی خواهد کرد. بر اساس ادعای منابع خبری هیچ اطلاعاتی در مورد PS5 Slim وجود ندارد به نظر می‌آید که سونی از نسخه اسلیم پلی استیشن ۵ گذر کرده است.

انتهای پیام/