اولین نسخه اندروید ۱۵ با تغییرات کوچک منتشر شد

ساعاتی قبل گوگل به طور رسمی اولین پیش نمایش سیستم عامل اندروید 15 را برای توسعه دهندگان منتشر کرد. این نسخه جدید با برخی تغییرات کوچک همراه است اما در نسخه نهایی اندروید 15 که همین امسال آماده می‌شود، شاهد قابلیت‌ها و تغییرات بیشتری خواهیم بود.

طبق اعلام گوگل، اندروید ۱۵ از ماه ژوئن وارد مرحله تثبیت خواهد شد، با این حال آماده شدن نسخه نهایی اندروید جدید به چند ماه دیگر زمان نیاز خواهد داشت.

انتشار اولین بیلد پیش نمایش اندروید ۱۵ برای توسعه دهندگان

درست همانند نسخه‌های مخصوص توسعه دهنده پیشین، اولین نسخه پیش نمایش اندروید ۱۵ هم با تا تغییرات یا قابلیت‌های جدید زیادی همراه نیست و عمده تغییرات آن توسعه دهنده محور است. یکی از قابلیت‌های جدید، پشتیبانی از ضبط بخشی از صفحه است تا بتوان به جای ضبط کامل صفحه، تنها یک پنجره مشخص را ضبط کرد.

اندوردی ۱۳ با اضافه شدن پشتیبانی از وسائل MIDI 2.0 همراه بود و حالا اندروید ۱۵ از اپلیکیشن های MIDI مجازی هم پشتیبانی می‌کند تا بتوان از اپلیکیشن های MIDI مجازی به عنوان جایگزینی برای وسائل MIDI 2.0 استفاده کرد. این قابلیت در ساخت موسیقی کاربرد دارد.

زمان انتشار اندروید 15

در زیر پوست اندروید ۱۵ تغییرات و بهینه سازی هایی به منظور بهبود عملکرد نیز اعمال شده است و از افزونه‌های جدید برای کنترل بیشتر بر روی سخت افزار و الگوریتم‌های نرم افزاری دوربین پشتیبانی می‌شود. همچنین در اندروید ۱۵ می‌توان فایل‌ها را با استفاده از امضای رمزنگاری اختصاصی قفل کرد تا بهتر بتوان از آنها در برابر بدافزارها و دسترسی غیرمجاز محافظت کرد.

به وضوح اندروید ۱۵ در این مرحله صرفاً برای توسعه دهندگان است و خبری از قابلیت‌های جدید و تغییرات گسترده نیست. طبق معمول بیلدهای بتا که برای گوشی‌های پیکسل منتشر می‌شوند، نقطه شروع برای تجربه تازه‌های اندروید هستند. با این حال دست کم تا ماه آوریل با بیلدهای بتای اندروید ۱۵ فاصله داریم.

در صورتی که همه چیز خوب پیش برود، فصل پایانی سال ۲۰۲۴ نسخه نهایی اندروید ۱۵ آماده انتشار خواهد بود.

انتهای پیام/