کشف ۵۴۷ شی عتیقه و تاریخی در پایانه مرزی میلک

مدیرکل میراث‌فرهنگی، و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از کشف ۵۴۷ شی عتیقه و تاریخی مربوط به دوره قاجار و امپراتوری عثمانی در پایانه مرزی میلک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز – علیرضا جلال زایی با اشاره به کشف ۵۴۷ شیء عتیقه و تاریخی مربوط به دوره قاجار و امپراتوری عثمانی در پایانه مرزی میلک، افزود: با تلاش مأموران پایانه مرزی میلک، این اشیا کشف و تحویل مقام قضائی شده است.

وی بیان کرد: مأموران پایانه مرزی میلک، موفق شدند فردی را که در حال ورود به داخل کشور به صورت غیرمجاز بود دستگیر و در بازرسی از وی تعدادی قطعه عتیقه تاریخی را که دارای ارزش فرهنگی، تاریخی و ریالی بودند را کشف کنند.

وی تصریح کرد: عتیقه‌های مکشوفه شامل تعداد ۲۰۸ قطعه شبیه به انگشتر، تعداد دو عدد شبیه به ساعت، ۸۲ قطعه شبیه به زیورآلات، ۱۲ قطعه شبیه به دستبند، ۱۳۳ عدد شبیه شیء دایره‌ای شکل (سکه)، تعداد ۱۱۰ عدد شیء رنگی نامعلوم بودند.

این مقام مسئول با بیان اینکه کارشناسان تاریخچه اشیای عتیقه کشف شده را مربوط به دوره قاجار و امپراتوری عثمانی می‌دانند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و به همراه پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان ادامه داد: در مجموع ۵۴۷ عدد عتیقه جات که تعداد دیگری از عتیقه‌ها هنوز به صورت دقیق قدمت آن مشخص نشده در اختیار مقام قضائی قرار گرفت‌.

انتهای خبر/