۱۰۲ سامانه خورشیدی در شهر علی اکبر هامون در حال نصب است

مجری انرژی‌های تجدیدپذیر شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰۲ سامانه خورشیدی حمایتی با پیشرفت ۷۰ درصدی در شهر علی اکبر شهرستان هامون در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری  سکایی نیوز – حسین براتی  در حاشیه نشست با فرماندار و معاون سیاسی و امنیتی فرماندار شهرستان هامون اظهار کرد: حدود ۵۰ سامانه خورشیدی شهر علی اکبر از مجموع ۱۰۲ سامانه، تا هفته آینده وارد مدار خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر چهار تیم پیمانکاری در حال فعالیت در این شهر هستند و تا حدود ۲ ماه آینده مجموع یک‌هزار نیروگاه خورشیدی این منطقه به بهره برداری می‌رسد.

مجری انرژی‌های تجدیدپذیر شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه همزمان ۱۵۰ سامانه خورشیدی در شهرستان زهک نیز در حال احداث است، گفت: پنج هزار سامانه خورشیدی در منطقه سیستان ساخته می‌شود که در فاز اول این طرح یک‌هزار سامانه خورشیدی نصب خواهد شد.

وی تصریح کرد: کار ساخت نیروگاه‌های خورشیدی با سرعت مناسبی در حال انجام بوده و با همکاری تمامی سازمان‌های متولی این موضوع در حال پیگیری است.

فرماندار هامون نیز ضمن تقدیر از مدیر و کارکنان شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان در اجرای صحیح پروژه ساخت پنل خورشیدی در این منطقه، گفت: اجرای این پروژه امید بسیاری در دل مردم شهرستان هامون ایجاد کرده است.

محمد حاجی حسینی ادامه داد: با توجه به شرایط معیشتی مردم منطقه سیستان، اجرای این‌گونه پروژه‌ها نقش مهمی در تامین معیشت پایدار و ماندگاری مردم سیستان خواهد داشت.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی جهت تامین زیر ساخت مناسب، زنجیره وار بودن فرآیند ها، برنامه ریزی مناسب و آموزش شرایط نگهداری از این دستگاه ها مهم است.

انتهای پیام/