بزرگان؛ طایفه خود را به سوی تشکیل شرکت‌های تعاونی دانش بنیان سوق دهند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بزرگان طوایف این استان پیشقدم شوند و طایفه خود را به سمت استفاده از فناوری و ایجاد واحدهای تولیدی و شرکت‌های تعاونی دانش بنیان سوق دهند.

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز – محمد کرمی در نشست با بزرگان، ریش سفیدان و معتمدین طایفه براهویی بیان کرد: نظارت و ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اهمیت فراوانی دارد و در همین راستا به صورت سرزده بازدیدهایی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت کار و تلاش افزود: هر مجموعه‌ای اعم از کشور، خانواده و شخص؛ با تلاش رشد و توسعه یافته و هیچ مجموعه‌ای جز با کار و تلاش رشد نمی‌کند.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم جامعه به سرعت پیشرفت کند همه باید تلاش کنیم و اگر تلاش کردیم سیستان و بلوچستان رشد می‌کند.

وی ادامه‌داد: ما معادن فراوانی در سیستان و بلوچستان داریم که برای بهرمندی از مواهب آن به نیروی انسانی کارآمد در این استان نیاز داریم.

کرمی با تاکید بر اهمیت علم‌ و فناوری خاطر نشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان با یک کار علمی و حساب شده می‌توانند خاک را به محصول تبدیل کنند.

وی افزود: حوزه تجارت در سیستان و بلوچستان با توجه به مرزهای آبی و خاکی نیز فرصتی بی نظیر است که می‌توان با استفاده از این ظرفیت‌ها آن را به فعلیت رساند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌هایی که وجود دارد باید از دل این سرزمین ثروت تولید کرده و اشتغال نیز به یک اشتغال پایدار تبدیل شود.

وی بیان کرد: روستاها باید خودکفا باشند و با اختصاص زمین‌های یک‌هزار متری باغ ایجاد کنند.

کرمی افزود: حوزه تجارت و حمل و نقل در سیستان و بلوچستان اهمیت فراوانی دارد و این تبادلات اقتصادی باید توسعه بیشتری در این استان پیدا کند.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان باید به میدان بیایند و از طرح های بزرگ استان پشتیبانی علمی کنند.

انتهای پیام/