فرودگاه زاهدان نقش بسیار قابل ملاحظه ای در رشد و توسعه استان دارد

زاهدان -مدیرکل فرودگاه سیستان و بلوچستان:فرودگاه های استان سیستان و بلوچستان با توجه به موقیعت ژئوپلتیکی، ژئواکونومیکی و ژئواستراتژیکی استان ،  فرودگاه زاهدان نقش بسیار قابل ملاحظه ای در رشد و توسعه استان در بخش های مختلف کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد..

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سکایی نیوز – خسروی بنجار در جلسه شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در فرودگاه های استان ، گفت: فرودگاه های سیستان و بلوچستان با توجه به موقیعت ژئوپلتیکی، ژئواکونومیکی و ژئواستراتژیکی استان ،  فرودگاه زاهدان نقش بسیار قابل ملاحظه ای در رشد و توسعه استان در بخش های مختلف کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد.

 

وی افزود:به همین منظور جلسه ای در خصوص فرصت های سرمایه گذاری در سطح فرودگاه های استان با همکاری  سردار گرامی ریاست سازمان همیاری شهرداریها ، دانشگاههای سیستان و بلوچستان و آزاد اسلامی،پارک علم و‌فن آوری ، شهرداری و دستگاه های اجرایی دست اندرکار در فرودگاه زاهدان برگزار شد.

 

خسروی بنجار بیان کرد:در این جلسه  فرصت های سرمایه گذاری و نیازمندیهای فرودگاه های استان در بخش های مختلف هوانوردی، فرودگاهی و اقتصادی تشریح  شد.و به منظور مقابله با تحریم های ظالمانه استکبار جهانی سیستم ها، تجهیزات و سامانه های مورد نیاز  فرودگاه های استان به پارک علم و فناوری و دانشگاهها و شرکت های دانش بنیان،اعلام شد.

 

وی خاطرنشان کرد :مقرر شد این نیازمندیها و فرصتهای تبیین شده در جلسات تخصصی مورد بررسی و کارشناسی قرار  گیرد تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت های بالقوه و دانش بومی زمینه های رشد و توسعه منطقه ای را فراهم نماییم

 

وی در پایان اشاره کرد:این فرصت های سرمایه گذاری در بخش اقتصادی، فرودگاهی و‌ هوانوردی شامل ایرتاکسی، خدمات فرودگاهی، تجهیزات هندلینگ، هتل فرودگاهی، هوشمند سازی، انرژی پاک و … می‌باشد.

انتهای خبر »