تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ برای ۲ هزار هکتار از اراضی دولتی سیستان و بلوچستان

زاهدان - معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از تثبیت و تبدیل اسناد دفترچه ای با اولویت اراضی با ارزش و در معرض تصرف این استان به اسناد تک برگ از سال گذشته تاکنون خبر داد.

حسینعلی کریمی در گفتگو با سکایی نیوز با بیان اینکه اجرای قانون جامع حدنگار موسوم به (کاداستر) گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری بشمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می‌کند، افزود: تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سند تک برگ از وقوع جرائم مرتبط با حوزه املاک جلوگیری کرده و سد راه سودجویان حوزه اراضی می‌شود.

 

وی ادامه داد: اخذ اسناد تک‌برگی همچنین در این حجم شفافیت امور ثبتی، پیشگیری از جعل اسناد مالکیت و ارائه خدمات بهینه توام با سرعت، دقت و کیفیت به شهروندان را به دنبال دارد.

 

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: این اقدام با همکاری ادارات ثبت و تشکیل بانک اطلاعاتی جامع بر پایه سرشماری مجدد اراضی دولت انجام شد.

 

کریمی خاطر نشان کرد: فعالیت‌های حوزه املاک و حقوقی، حفظ و حراست از اراضی دولتی و دفاع از حق و حقوق دولت جهت بکارگیری این ظرفیت برای توسعه زیر ساخت های استان است.

 

انتهای خبر/