بیش از ۱۱ هزار مورد بازرسی از کارگاه‌های سیستان و بلوچستان انجام شد

زاهدان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از انجام یازده هزار و ۲۸۴ مورد بازرسی دوره ای و ادواری از کارگاه‌های سطح استان طی سال گذشته خبر داد.

خلیل‌احمد سلامی در گفتگو با خبرنگار سکایی نیوز اظهار کرد: بازرسان کار سیستان و بلوچستان در راستای انجام وظایف و رسالت تخصصی این مجموعه و به منظور نظارت بر حسن اجرای قانون کار و مقررات ایمنی و بهداشت کار، سال گذشته یازده هزار و ۲۸۴ مورد بازرسی را بصورت دوره ای یا ادواری از کارگاه‌های سطح استان انجام دادند.

وی افزود: همچنین در این بازه زمانی، سه هزار و ۴۵۸ مورد بازرسی از کارگاه‌های پر خطر استان انجام شد که در این بخش به نسبت آمار سال ۱۴۰۱، رشد ۳۳ درصدی را شاهد هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: برآیند این بازرسی ها و دیگر اقدامات اداره بازرسی کار اداره کل، منجر به صدور ده هزار و ۳۹۳ ابلاغیه رفع نقص برای کارفرمایان یا پیمانکاران شده است.

سلامی تأکید کرد: مقوله پیشگیری از حوادث کار و پیروی از آیین‌نامه‌های قانونی از جمله اهداف بازرسان کار به شمار می‌رود که نه تنها در کاهش هزینه‌های اضافی ناشی از حوادث موثر است، بلکه به دلیل منافع بلندمدت اجتماعی و اقتصادی نظیر حفظ نیروی کار و افزایش کیفیت تولید، موجب ایجاد انگیزه در کارفرمایان می‌شود.

وی گفت: مطابق مواد ۸۵ و ۹۵ قانون کار، تأمین شرایط ایمن محیط کار، تأمین تجهیزات ایمن، ماشین‌آلات ایمن، آموزش ایمنی به کارگران، وسایل حفاظت فردی، آموزش فنی و نظارت بر عهده کارفرمایان است.

 

پایان پیام/