پروژه‌های گردشگری عاملی برای تغییر سیمای سیستان وبلوچستان است

زاهدان_ معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی گفت: با اجرای پروژه‌های مختلف گردشگری می‌توان چهره و سیمای فعلی سیستان وبلوچستان را به گونه‌ای مطلوب‌تر از شرایط فعلی،تغییر داد.

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز – علی اصغر شالبافیان پیش از ظهر امروز شنبه در دیدار با استاندار سیستان وبلوچستان و معاونین وی افزود: ما در استان‌های ساحلی تقریباً هجده هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری داریم که نیاز است مراحل صدور مجوز آنها تسهیل شود.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: به طور کلی، پروژه‌های گردشگری می‌تواند چهره استان‌ها و به ویژه سیستان وبلوچستان را تغییر دهد و باعث رونق شود.

وی ادامه داد: در برخی استان‌ها این روند به سرعت در حال انجام هست و در سیستان وبلوچستان نیز چندین کار با مدیریت اداره کل میراث فرهنگی در دست اقدام است که ضرورت دارد تا سرعت آن افزایش یابد و با تعامل مشترک دوسویه روزهای بهتری برای استان رقم بزنیم.

به‌گفته شالبافیان، برای تسریع در این روند لازم است تا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز به کمک بیایند و با مشارکت دولت و بخش خصوصی بتوان سریع‌تر به هدف نهایی دست یافت و شرایط مطلوب‌تری برای مردم در حوزه گردشگری ایجاد کنیم.

معاون گردشگری کشور تاکید کرد: ما تقریباً حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه طی دو سال اخیر افتتاح کرده ایم و اگر دولت در بخش واگذاری تسهیلات همکاری بیشتری داشته باشد این امکان وجود دارد که تا بیش از ۹۴ همت دیگر نیز افتتاح داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز حدود ۳۹۷ هزار میلیارد تومان پروژه‌های در دست احداث داریم که امیدواریم این موضوع در سیستان وبلوچستان نیز تحول جدی داشته باشد و سیمای گردشگری این استان هر چه سریع‌تر تغییر یابد و برای تحقق این مهم باید راه و مسیر برای ورود سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هموارتر شود.

انتهای خبر/