تمام پرستارهای متقاضی خدمت، در سراوان استخدام می شوند

زاهدان -دکتر حبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در دیدار با دکتر ملک فاضلی نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب گفت: رفع مشکلات کمبود نیروی سراوان در اولویت جذب نیروی این دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سکایی نیوز ،دکتر حبیب غزنوی ادامه داد: به همین منظور تمام پرستاران و ماماهای بومی در سراوان استخدام می شوند.

 

وی افزود: دو سال قبل که برای نخستین مرتبه به بازدید از زیرساخته ای نظام سلامت در سراوان رفتم بیش از ۵۰ درصد مراکز خدمات جامع سلامت این منطقه فاقد پزشک بود و خداوند را شاکرم که امروز تمامی مراکز دارای پزشک است.

 

دکتر غزنوی به مشکل اورژانس بیمارستان های سراوان در خصوص پزشک مقیم اشاره کرد و گفت: با پیگیری های فراوان، مشکل کمبود پزشک اورژانس در بیمارستان های ایرانمهر و رازی نیز مرتفع شد.

 

وی همچنین با اشاره به موضوع مهم پرداخت به موقع مطالبات پرسنلی گفت: با توجه به شرایط خاص سراوان، برای به روز رسانی مطالبات کارکنان تلاش کرده ایم و همچنان نیز از منابع در دسترس، این منطقه را ویژه در نظر می گیریم.

 

وی همچنین با بیان اینکه پرواز هواپیمای بال ثابت بر فراز شهرزاهدان، امکانی مهم برای نجات جان بیمارانی است که اعزامشان از لحاظ علمی و پزشکی ضروریست تصریح کرد: اولویت ما امکان نشستن این پرواز در سراوان و خدمت به بیماران بدحال سراوان است و در این زمینه رایزنی لازم در حال انجام است.

 

دکتر غزنوی همچنین در خصوص بیمارستان سوران نیز گفت: لازم است تا زیرساختهای مورد نیاز مانند انشعاب آب به این بیمارستان برسد.

 

وی افزود :این بیمارستان از لحاظ ساختمانی آماده بهره برداریست اما هر جا پای جان انسان ها در میان باشد فقط ساختمان و تجهیزات جوابگو نیست و الزاماتی دارد.

 

در این دیدار دکتر ملک افضلی نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی هم ضمن قدردانی ازهمراهی و همکاری نظام سلامت گفت: تمام تلاش خود را تا آخرین روز نمایندگی ام برای بهبود و ارتقاء زیرساختهای نظام سلامت در منطقه سراوان بزرگ خواهم داشت.

 

وی از همکاری شایسته ی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و بهبود شایان توجه سطح دسترسی مردم به خدمات نظام سلامت در این منطقه قدردانی کرد.

 

انتهای خبر/