مهرستان در تولید گوشت مرغ از مرز خودکفایی عبور کرد

مهرستان- در جریان بازدید استاندار سیستان‌وبلوچستان و رئیس سازمان جهادکشاورزی از مهرستان ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گفت : طی ۱۰ماهه گذشته سالجاري، در۱۳ واحدصنعتی پرورش مرغ گوشتی بیش از ۹۴۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده و با این میزان جوجه ریزی ، بیش از ۱۷۰۰ تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سکایی نیوز– عبدالله سپاهی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم در راستای توسعه واحدهای مرغداری با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی ،ساخت ۲۲ واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی جدید با ظرفیت ۵۵۰ هزار قطعه و تولید سالیانه ۵ هزار تن گوشت مرغ در سطح شهرستان آغاز که تاکنون ۵ واحد به ظرفیت جوجه ریزی ۱۳۰ هزار قطعه در دوره به بهره‌برداری رسید.

 

سپاهی اظهارداشت: با بهره برداری از واحدهای جدید تعداد مرغداری به ۱۵ واحد و ظرفیت جوجه ریزی به ۳۴۰ هزار قطعه در دوره ارتقاء یافته و شهرستان مهرستان در تولید گوشت مرغ به خودکفایی رسید ودر حال حاضر مازاد تولید نیز دارد.

 

وی پیشرفت فیزیکی واحدهای در دست اجرا را ۱۰ تا ۹۵ درصد اعلام و اظهار داشت: جهت تکمیل زنجیره تولید یک واحد پرورش مرغ تخمگذار با ظرفیت ۳۰ هزار قطعه و یک واحد کشتارگاه صنعتی طیور در حال ساخت می باشد.

 

انتهای خبر/