در گفتگو با سکایی نیوز مطرح شد

پای تعاونی ها به مدارس سیستان و بلوچستان باز شد

زاهدان - سکایی نیوز - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۹ شرکت تعاونی دانش آموزی یا آموزشگاهی در این استان در مرحله تشکیل قرار دارند.

خلیل احمد سلامی در گفتگو با خبرنگار سکایی نیوز اظهار کرد: در اجرای تفاهم‌نامه وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش و پرورش، حمایت از تشکیل و راه اندازی شرکت‌های تعاونی در مدارس و آموزشگاهها در سیستان و بلوچستان هدفگذاری شد.

 

وی افزود: امسال سه شرکت تعاونی دانش آموزی در سطح مدارس و آموزشگاه‌های استان تشکیل شده است و ۹ تعاونی دیگر در مرحله تشکیل قرار دارد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان بیان کرد: تأسیس تعاونی‌های آموزشگاهی در مدارس موجب تقویت روحیه کارآفرینی، ارتقای فرهنگ کار و تلاش و افزایش مهارت‌های تعاون محور در دانش آموزان می‌شود.

 

سلامی گفت: تعاونی‌های آموزشگاهی، یک فعالیت گروهی است که با مشارکت داوطلبانه دانش‌آموزان و با حمایت، نظارت و هدایت مدیر و مسئولان مدرسه، در مدارس با عضویت دانش آموزان تشکیل می‌شوند و بستری برای تمرین مشارکت و انجام فعالیت‌های جمعی هستند.

 

وی افزود: این تعاونی‌ها به جای رویکرد اقتصادی، بیشتر رویکرد آموزشی، تربیتی و پرورشی دارند و هدف اصلی از تشکیل آنها، آموزش و ترویج اصول و مفاهیم تعاون در بین دانش آموزان و تشویق آنان به همکاری و همیاری با یکدیگر و تقویت روحیه خودیاری، شرکت در کارهای گروهی، رشد حس مسئولیت پذیری و احترام به رأی و نظر دیگران است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار کرد: یکی از دستاوردهای بخش تعاون در دولت مردمی سیزدهم، هوشمندسازی تأسیس تعاونی‌های دانش‌آموزی است که در راستای تسهیل، گسترش و شفاف‌سازی تشکیل تعاونی‌های دانش آموزی در سراسر کشور و دسترسی به اطلاعات آنها و پس از موافقت پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی با اختصاص شناسه ملّی به این تعاونی‌ها، فرآیند ثبت و تشکیل شرکت‌های تعاونی مذکور در سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون به نشانی taavoni.mcls.gov.ir بارگذاری و تشکیل آن‌ها به‌صورت الکترونیکی و هوشمند انجام می‌شود.

 

سلامی هدف از تشکیل تعاونی‌های دانش‌آموزی را تقویت فرهنگ کار و تلاش، افزایش مهارت دانش‌آموزان و نهادینه‌سازی فرهنگ تعاون و کارآفرینی عنوان کرد و افزود: عضویت در تعاونی‌های دانش‌آموزی محدویت سنی ندارد و دانش‌آموزان پس از اتمام دوران تحصیل می‌توانند از طریق عضویت در انجمن فارغ‌التحصیلان همچنان سهام خود را حفظ کنند یا به دانش‌آموزان جدیدالورود انتقال دهند.

 

انتهای پیام/