برگزاری کارگاه توانمندسازی جوامع محلی در میرجاوه

میرجاوه _ سکایی نیوز _ رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی میرجاوه گفت: کارگاه توانمندسازی جوامع محلی، فعالان و کارکنان تأسیسات گردشگری به مناسبت هفته گردشگری در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، عبدالله کرد بیان کرد: روز شنبه هشتم مهرماه در چهارمین روز از هفته گردشگری با شعار « سفر به فردای ایران با گردشگری و سرمایه گذاری های سبز» کارگاه توانمندسازی جوامع محلی، فعالان و کارکنان تأسیسات گردشگری به مناسبت هفته گردشگری در میرجاوه برگزار شد.

 

او افزود: این کارگاه آموزشی یک روزه توسط محمودرضا انوری دکترای برنامه‌ریزی توریسم از هندوستان و با حضور تعدادی از مسئولان و فعالان حوزه گردشگری برگزار شد.

 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی میرجاوه ادامه داد: برای توسعه روستاها و آگاهی‌ بخشی جوامع محلی در زمینه گردشگری، کارگاه‌های آموزشی برای دهیاران روستاهای هدف گردشگری برگزار خواهد شد تا شاهد توسعه این صنعت در روستاها باشیم و از مهاجرت جلوگیری شود.

 

او تاکید کرد: هدف از این طرح آشنا کردن و آگاهی‌ بخشی جوامع محلی از قابلیت‌ها و پتانسیل‌ های بالقوه و بالفعل منطقه، تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران بومی منطقه، ایجاد اشتغال پایدار بر پایه گردشگری و تاثیر این آموزش در جذب بهتر گردشگر توسط جوامع محلی بوده و هست.

 

انتهای خبر/