آغاز حفر چاه گمانه در منطقه بندان برای تأمین آب اضطراری دشت سیستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از شروع عملیات حفر چاه گمانه نیمه‌عمیق در منطقه «بندان» طی چند روز آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز – علیرضا قاسمی در گفتگو با عصرهامون از شروع عملیات حفر چاه گمانه نیمه‌عمیق در منطقه «بندان» طی چند روز آینده خبر داد و بیان کرد: در راستای اجرای این طرح، طراحی خطوط انتقال نیز تکمیل شده و در صورت مثبت‌بودن نتایج تأمین آب، این خطوط با ظرفیت مناسب دشت، در برنامه اجرا قرار می‌گیرد.

وی افزود: منطقه حاشیه رودخانه و دشت بندان بر اساس بررسی‌های انجام شده مستعد برای تأمین آب است، این دشت در فاصله ۷۰ کیلومتری شمال غرب سیستان واقع شده و یکی از مناطقی است که برای تأمین آب اضطراری سیستان در برنامه وزارت نیرو قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ادامه داد: پیرو مصوبات تأمین آب اضطراری سیستان و زاهدان در دی‌ماه سال گذشته مقرر شد، حفر پنج حلقه چاه گمانه در منطقه صورت پذیرد که باتوجه‌به پیشرفت مطلوب حفاری چاه‌ها در دشت هامون هیرمند و حرمک، حفر چاه‌های بندان نیز انجام شود.

قاسمی با اشاره به بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از این طرح بیان کرد: در این بازدید مقرر شد، حفر چاه‌های گمانه جدید طی چند روز آینده آغاز شود.  تاکنون یک دستگاه حفار به منطقه اعزام شده و طی چند روز آینده دستگاه دوم نیز در منطقه مستقر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: همچنین در حال حاضر طراحی خطوط انتقال بر اساس پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته انجام و در صورت مثبت‌بودن نتایج تأمین آب خطوط انتقال با ظرفیت مناسب دشت، در برنامه اجرا قرار خواهد گرفت.

انتهای خبر/