اجرای ۵۰ طرح ملی و استانی برای توسعه ورزش همگانی در سیستان و بلوچستان

رئیس هیات ورزش‌های همگانی سیستان و بلوچستان از اجرای ۵۰ طرح ملی و استانی در سالجاری برای توسعه ورزش همگانی در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز – زهرا مشهدی بیان کرد : در سال‌های اخیر اقدامات بسیار موثری توسط این هیات با همکاری هیات ها و ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها برای توسعه و ترویج ورزش همگانی در سیستان و بلوچستان انجام شده که نتیجه این تلاش ها کسب رتبه‌های برتر کشوری در ورزش همگانی استان بوده است.

وی ادامه داد: در زمان شیوع بیماری کرونا برای اجرای برنامه‌های ورزشی مشکلاتی را ایجاد کرده بود، تهدیدها را به فرصت تبدیل کردیم و با وجود اعتبارات بسیار ناچیز هر ساله با اجرای بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ برنامه ورزش همگانی در قالب مسابقه، همایش و جشنواره توانستیم شور و نشاط را در بین خانواده های سیستان و بلوچستانی و در ۲۶ شهرستان استان رقم بزنیم.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی سیستان و بلوچستان سلامت، نشاط روانی و جسمی،تقویت نیروی اراده،کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از برخی بیماری‌ها را از حداقل مزایای فراگیر شدن ورزش های همگانی دانست و گفت:رشد سلامت و نشاط جامعه، کارآمدی ارتباطات اجتماعی و استحکام پیوندهای عاطفی در بین اقشار مختلف مردم از دیگر کارکردهای ورزش‌های همگانی هست که ضرورت ترویج هرچه بیشتر آن را دوچندان کرده است.