در گفتگو با سکایی نیوز مطرح شد :

رفع تصرف بیش از ۱۶۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی شهرستان زاهدان

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از رفع تصرف بیش از ۱۶۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی شهرستان زاهدان در قالب اقدام مشترک یگان های حفاظت از اراضی ملی این اداره کل و منابع طبیعی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز_ حسینعلی کریمی بیان کرد : این اقدام بامداد امروز با حمایت دستگاه قضایی و در راستای اجرای مصوبات کمیته صیانت از اراضی دولتی سیستان و بلوچستان در محدوده روستاهای منزل آب و لوچو زاهدان انجام شد.

 

وی ارزش رفع تصرف صورت گرفته را حدود ۲۰ میلیارد ریال عنوان و تاکید کرد: تصرف اراضی دولتی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه نخواهد داشت.

 

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این اقدام در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی و مبارزه با پدیده زمین خورای اجرا شده است.

 

کریمی اظهار کرد: افرادی که در داخل محدوده اراضی ملی و دولتی اقدام به خرید زمین با عناوین مختلف می‌کنند مراقب زمین‌خواران و افراد فرصت‌طلب باشند و قبل از هرگونه معامله از مراجع ذی‌صلاح استعلام کنند.

 

وی اضافه کرد: سامانه ۱۶۵۶ ارتباط مردمی با یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت هرگونه اخبار و گزارش مردمی است.

 

انتهای خبر/