سیستان وبلوچستان باید قرنطینه دامی کشور شود

وزیر جهاد کشاورزی شامگاه دوشنبه ۵ تیر در نشستی با مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام، سرپرست سازمان دامپزشکی کشور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان، بر تأمین گوشت کشور از سیستان و بلوچستان تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز – محمدعلی نیکبخت تصریح کرد: سیستان و بلوچستان باید قرنطینه دامی کشور شود و هیچ محدودیتی نباید قائل شد.

وزیر جهادکشاورزی افزود: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نماینده تام‌الاختیار وزیر است و همه‌ دستگاه های تابع باید همراهی لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر هویت دار کردن دام‌های داخل استان به منظور احیای واحدهای پرواربندی و تأمین دام مولد نشان دار، راه اندازی پروار بندی های شتر و همچنین شتر های مولد جهت تولید شیر و محصولات جانبی از جمله شیر خشک شتر و تأمین بز محلی برای واحدهای روستایی را از برنامه های مهم توسعه دامپروری در منطقه برشمرد.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور نیز در این نشست اظهار کرد: تا ۵۰۰ هزار راس دام از استان سیستان و بلوچستان در سال می توانیم خرید داشته باشیم.

صدرالله دولت بیان کرد: پیشینه استعداد دامپروری و علاقه مندی مردم منطقه همراه با ظرفیت کافی برای قرنطینه، پروار بندی، کشتارگاه و بسته بندی به اندازه کافی باعث شده است تا بتوانیم برای تأمین گوشت کشور به سیستان و بلوچستان امید داشته باشیم.

دکتر صالحی سرپرست سازمان دامپزشکی کشور نیز در این جلسه با اعلام اینکه گوشت های تولیدی در داخل کشور وضعیت بسیار مناسب تری دارند، افزود: تأکید ما نیز بر راه اندازی کشتارگاه های سیستان و بلوچستان است.

گفتنی است در این نشست معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان و مدیر کل دامپزشکی استان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/