استاندار سیستان و بلوچستان: امکان خرید همه مردم از بازارچه مرزی ریمدان باید فراهم شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بازارچه خرده فروشی ریمدان هم‌اینک فعال است اما باید زمینه‌ای فراهم شود که تمام مردم از این مکان خرید کنند.

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز – محمد کرمی روز یکشنبه در حاشیه سفر به شهرستان دشتیاری و در دیدار با مردم نوبندیان بیان کرد: این منطقه با دارا بودن ظرفیت‌های فراوان، فرصتی ویژه است که باید از آن به نحو مطلوب استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اشاعه فرهنگ کار و تلاش در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: انسان با تلاش و کوشش به موفقیت می‌رسد و قرآن نیز به این مهم تاکید فراوانی کرده است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: تمامی اراضی منطقه دشتیاری برای کشت بهترین میوه‌ها و محصولات کشاورزی مستعد است بنابراین باید از این ظرفیت عظیم به بهترین نحو استفاده کنیم.

ریمدان یکی از سه مرز راهبردی ایران

به گفته سرپرست فرمانداری دشتیاری؛ مرز ریمدان به عنوان یکی از سه مرز راهبردی کشور است و مجموعه فرمانداری، برای هرگونه همکاری درخصوص احیا و راه‌اندازی این نقطه مرزی آمادگی کامل دارد.

محمدامین شکری ادامه داد: کشور ما از راه چابهار یک دروازه دریایی رو به تبادلات جهانی دارد و با بهره برداری از ریمدان دروازه‌ دیگری در خشکی رو به مرزهای شرق پیدا خواهد کرد.

وی همچنین بر لزوم مدیریت یکپارچه مرزی تاکید کرد و افزود: باتوجه به فعال بودن کد ترانزیت در این نقطه و تبادلات در جریان، توسعه ترانزیت و ترانشیپ می تواند با مشخص کردن محدوده ها، هم اکنون نیز آغاز شود.

انتهای پیام/