در گفتگو با سکایی نیوز مطرح شد :

عامل ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از شناسایی عامل ایجاد مزاحمت برای یکی از شهروندان زاهدانی از طریق یکی از شبکه های اجتماعی و ارسال پیامک، خبر داد‎. 

سرهنگ ” حسن کیخا ” در تشریح این خبر به سکایی نیوز گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه شخصی ناشناس از طریق یکی از شبکه های اجتماعی و همچنین ارسال پیامک با ایجاد مزاحمت اقدام به فرستادن مطالب غیر اخلاقی و درخواست های نامتعارف و تهدید وی کرده ‌است، مراتب بصورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: کاراگاهان سایبری با دریافت مستندات دیجیتالی پرونده از شاکی و با استفاده از سامانه‌های تخصصی در اختیار، اقدامات فنی خود را در جهت پیدا کردن متهم آغاز کردند که پس از بررسی متهم شناسایی و دستگیر گردید و متوجه شدند که از بستگان بزه دیده می باشد.

این مقام انتظامی ادامه داد: طبق ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی، جرم مزاحمت تلفنی و پیامکی علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات، حبس از یک تا ۶ ماه در نظر گرفته خواهد شد.

این مقام مسئول از عموم مردم خواست: در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی WWW.CYBERPOLICE.IR گزارش کند.

انتهای خبر/