زاهدان؛ جولانگاه بی توجهی مسئولان/قاچاق سوخت به راحتی در جایگاه سوخت بعثت انجام می گیرد

جایگاه های سوختی که به جولانگاه سوخت کشان و قاچاقچیان تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز – این روزها مشکلات معیشتی مردم زمینه ای را برای افراد سودجو و مسئولین بیکفایت و ترک فعل کننده ایجاد کرده تا در سایه این بحران به مقاصد شوم خود برسند.

صف های طولانی بنزین،نان، قطعی گسترده آب، ترافیک سنگین معابر اصلی شهر، ساخت و سازهای غیر اصولی و گسترده شهرداری و….از جمله مشکلاتی است که در نبود نظارت و ترک فعل مسئولین گریبانگیر شهر زاهدان شده است.

 

جایگاه های سوختی که به جولانگاه سوخت کشان و قاچاقچیان تبدیل شده است

جایگاه سوخت بعثت در نبود نظارت کافی تبدیل به ایستگاه پمپاژ سوخت به مرزهای شرقی شده است.خودروهای وانت سواری که بعضاً حجم باک سوخت آنها افزایش یافته هست و یا خودروهای پژو ۴٠۵ با پلاکهای مخدوش شده و یا بدون پلاک که به راحتی در سطح شهر و یا این بنگاه سوخت تردد و سوخت گیری میکنند این در حالی است که سابقاً این جایگاه سوخت تعطیل شده، اما گویا سود ناشی از همکاری با قاچاقیان و دلالان سوخت به مراتب ارزش بیشتری برای صاحب امتیاز آن دارد.

این جایگاه با توجه به اینکه در حاشیه شهر زاهدان قرار دارد کاملا بدون نظارت است بطوری که اگر در صف سوخت این جایگاه قرار بگیرید تردد بیشمار خودروهای سوخت کش را مشاهد میکنید که خارج از نوبت و یا با توسل به زور  وارد صف میشوند و یا حتی از لاین خروج جایگاه سوخت وارد میشوند که موجب نارضایتی مردم میشود و اگر شخصی اعتراض کند در درجه اول با بی تفاوتی مسئولین جایگاه مواجه می شود و در درجه دوم به شدت توسط سوخت کش ها و دوستانشان مورد حمله و اعتراض قرار میگیرد.

حال سوال مهم این است که چه شخص و چه ارگانهایی متولی نظارت بر کار جایگاه ها هستند و اگر شخصی هم به عنوان ناظر وجود داشته باشد چرا قاچاق سوخت، به راحتی در این بنگاه سوخت انجام می شود و هیچ برخوردی صورت نمیگیرد؟؟؟؟

سوال مهم دیگر این است با توجه به اعمال قانون شدن و تعطیلی این جایگاه سوخت در گذشته هنوزم هم قاچاق سوخت انجام میگرد؛ گویا برخورد قانونی که منجر به بازدارندگی شود وجود ندارد و یا سود ناشی از قاچاق بیشتر از تعطیلی این بنگاه عرضه سوخت می باشد.

 

باتوجه به اعمال قانون ضعیف پرسش دیگری مطرح میشود که اگر امتیاز این جایگاه سلب و در اختیار شخص دیگری قرار گیرد به دلیل عدم برخورد قاطع و عدم وجود برخورد بازدارنده، آیا تضمیمی در خصوص انجام نشدن قاچاق سوخت وجود ندارد؟؟؟؟

 

در روزهای اخیر شاهد صف های عریض و طویل دراکثر جایگاه های سوخت هستیم. اگر به دنبال مبارزه با قاچاق سوخت هستیم بجای تعقیب گریز در خیابان و جاده های برون شهری بهتر است برخورد قاطع و بازدارنده با جایگاه های سوخت متخلف کرد و اگر قانون بازدارنده وجود ندارد برخورد در چهارچوب قانون کافی نیست و باید چهارچوب قانون رو تغییر داد تا دیگر از این تخلفات آشکار در شهر مشاهد نشود.

 

متولیان جایگاه مورد نظر در گذشته و طی فواصل زمانی مختلف نیز تخلفات عمده‌ای داشته اند که علیرغم صدور تذکرات کتبی و شفاهی و تعطیلی موقت چندین باره، باز هم حاضر به گذشتن از سودهای نامشروع و کلان فروش سوخت قاچاق نشده بودند که در نهایت به پاس احترام به مطالبه جدی مردم فهیم شهرستان و دستور دادستان، جایگاه سوخت بعثت زاهدان با دارا بودن سوابق تخلفات گوناگون تعطیل و پرونده آن به مراجع قضایی ارسال شد.

انتهای پیام/