رتبه نخست غرق‌شدگی کشور در اختیار استانی که دریا ندارد

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز – مهدی علیزاده مهاجر ۱۴ تیرماه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: با اقدامات و تلاش های صورت گرفته از سوی مجموعه قوه قضاییه در حال حاضر ۱۲ مرکز پزشکی قانونی به غیر از ۲ مرکز موجود در اراک، در استان ارائه خدمت می کنند. وی تعداد پزشکان […]

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز – مهدی علیزاده مهاجر ۱۴ تیرماه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: با اقدامات و تلاش های صورت گرفته از سوی مجموعه قوه قضاییه در حال حاضر ۱۲ مرکز پزشکی قانونی به غیر از ۲ مرکز موجود در اراک، در استان ارائه خدمت می کنند.

وی تعداد پزشکان معاضدتی را یک نفر عنوان کرد و افزود: با اقدامات صورت گرفته باقی پزشکان به صورت رسمی فعالیت می کنند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی تصریح کرد: در سطح استان مرکزی در دو شهرستان اراک و ساوه تالار تشریح وجود دارد که خدمات را به صورت کامل ارائه می کنند.

علیزاده مهاجر با بیان اینکه تنها ۵ درصد پرونده های ورودی به پزشکی قانونی کشور مربوط به اموات و باقی مربوط به احیا است، گفت: در تمامی پرونده ها با افزایش ورودی مواجه بوده ایم. سال گذشته تعداد پرونده ها در حوزه معاینات ۱۰ درصد، متوفیات ۱۵ درصد، کمیسیون ۶ درصد و آزمایشگاه ۳۴ درصد رشد داشته است.

علیزاده مهاجر کودک آزاری را یکی از معضلات در استان برشمرد و گفت: با اقدامات صورت گرفته کودک آزاری در سال جاری نسبت به سال قبل ۴۱ درصد کاهش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: استان مرکزی در غرق شدگی رتبه اول کشوری را دارد و این در حالیست که این استان به دریا یا دریاچه نیز متصل نیست، بر این اساس این رتبه نگران کننده است، همچنین در مسمومیت با مونوکسید کربن نیز استان مرکزی رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: ۹۵ درصد پرونده ها در شهرستان ها قابل پاسخگویی است و نیاز نیست به مرکز استان ارسال شوند. استان مرکزی یکی از استان هایی است که از روانپزشک قانونی برخوردار است و پرونده های روانپزشکی در مرکز استان بررسی می شود، البته شهرستان ساوه نیز از این امکان بهره مند است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی اضافه کرد: کمبود پزشک از جمله معضلات در استان مرکزی است و کمبود نیروی تخصصی انسانی نیز چالش پزشکی قانونی در سطح استان محسوب می شود.

انتهای خبر/